AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.095

E46 Compact!

Crusty
Hej alla glada!
Nu e det så här att min tjej håller på att ta körkort (ÄNTLIGEN!) och på hennes körskola använder dom E46 Compact.
Nu till saken, antingen är jag helt jävla funtad eller så är hennes körskolelärare det!
Han påstår att Compacten är framhjulsdriven!!
Jag påstår att BMW inte tillverkar några som helst framhjulsdriva bilar, endast bakhjuls o 4-hjulsdriva!
Men körskoleläraren fortsätter o tjata om att den är framhjulsdriven!
Jag utgår ifrån att jag har rätt o undrar vart jag kan hitta "Bevis" om detta o visa körskoleläraren!
Man kan nog tycka att detta är väl barnsligt o hålla på som jag gör men det är så irriterande bara!
så snälla hjälp mig!!

///Crusty
Länk

Be honom förklara varför det isåfall står 'utväxling bakaxel'

:-)

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Säg åt honom att ta en titt under bilen (bak) och förklara vad den där klumpen i mitten är för nått:)
//Marin
mi
525
mikren-6
Alpina B10 3.3 Touring -01
Visst är Compacten bakhjulsdriven! Slutdiskuterat. Det är ju tämligen enkelt att ta reda på. Slå av antispinn och gör en "burnout" och titta vilka däck som spinner. Löjligt att påstå att bilen framhjulsdriven. Otroligt om killen köpt bilen i den tron. Vilken överraskning han ska få!

Micke
Crusty
erito tack för det!
Började tvivla på mina kunskaper!
Vet ni vad hans förklaring till att den är framhjulsdriven? Bilen är för kort för bakhjulsdrift!
Man tappar hakan!!!! Nu jäklar ska han få höra!
Finns det nån mer sida som bevisar detta måntro???
Tacksam för alla tips!
Fighten fortsätter.....
mi
525
mikren-6
Alpina B10 3.3 Touring -01
Be körskoleläraren att titta igenom papperen till bilen. Där ska framgå om bilen är bakhjulsdriven eller inte. Sen kan han ju alltid ringa till BMW-återförsäljaren och fråga. Lätt som en plätt. Helt otroligt att ha en bil utan att veta på vika hjul den driver!

Micke
Än är inte den siste idioten född! :-) Konstigt att en person med motorrelaterat yrke saknar intresse för bilar. Crusty, låt din flickvän bevisa att bilen är bakhjulsdriven. Förnedringsfaktorn blir högre av att bli tillrättavisad av en elev! hehe
Bra idé bjoerck :-)

Försök att få det på film också så vi alla kan skratta lite

Lämpligtvis bör det hela ske då hela körskoleklassen står i ring kring bilen för att se på när läraren utför en så kallad säkerhetsinspektion!
Crusty
Har redan tryckt ut bevisen, tjejen ska få papperna med sig och även en instruktion av mig hur hon ska visa körskoleläraren att den är bakhjulsdriven!
Hoppas att ni kan förstå att jag är uppretad av en sådan inkompeten körskolelärare!!!
Funderar nästan på att sticka ner själv o fråga om jag får lägga en fet burnout med bilen o visa!!
Hur fan kan man påstå att den är framhjulsdriven???
Grrrrr....
Är det ingen som har typ nån officiell sida där det står raktut att den är bakhjulsdriven om han nu inter blir helt övertygad av mina bevis???
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Om han inte blir överbevisad av en fet burnout, ja då kan det bli svårt :)
Vilken jävla planta!
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Än så länge så tillverkas bara bakhjulsdrivna Bmw och
IX modeller.
Din körskolelärare har troligtvis inget bilintresse
och kan inget om bilar.
Hur funtad kan man vara?:-(((((
En äkta Bmw är bakhjulsdriven......
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Skulle vara väldigt intressant att höra hur han förklarar att bilen, med ASC+T/DSC avstängt, sladdar som en gris på halt väglag med bakänden när högerdojan får säga sitt, trots att den är "framhjulsdriven"! ;-)

*suck*

Mvh
Patrik - jag saknar ord! vilken okunskap!

*min signatur står här*
Crusty
Amet: det är inte min körskolelärare, det är tjejens! jag har redan körkort.
jaja, nu har jag samlat på mig en massa bevis!
Men jag undrar det kanske e dumt o tjafsa med hennes körskolelärare, han kanske blir sur o behandlar min tjej felaktigt efter en sån här grej???
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
sorry:-))))
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.