|
|
|
|---|---|
mase |
hej när jag bytte till vinterd. såg jag att jag hade 2st spacers fram? varför har man dom? om man har dom för breddning(som jag tror)varför hade då tidigare ägare satt dom fram och inte bak? tacksam för svar! blixter och dunder.... |
|
Märkligt! kan det inte vara så att framfälgarna är smalare än bakfälgarna, och att han satt spacers för att få det att se lika ut runt om? /K |
|
mase |
de e samma strl. måste vara finare att ha bredare bak?(!) hoppas nån har förklaring till mej:( blixter och dunder.... |
ant |
kan ju var så att han ville ha ut framhjulen mer mot skärmkanterna. är det samma ET på fälgarna? hur mycket bredare blev det per sida? ============================= Länk |
|
Det ser grymt ut med fet front. Jag har 2x20mm fram och och endast 18mm bak. |
|
mase |
ok.finns d olika storlekar pa dom? (har eng tang.bord) men borde inte bak vara bredare blixter och dunder.... |
markus00 |
Jag vet att på min bil behöver jag endast spacers fram för att inte fälgarna ska ta i dämparen. Bak behövs ej detta. Så det kanske är något liknande på din bil. //Markus <----------------------------- Min bil: Länk |
ant |
man kan spca olika mycket. det hela beror på hur pass hög själva spacern är. är den 10mm så breddar du ju naturligtvis 10mm osv. om du håller hjulet mot navet utan spacer borde du kunna se om det ligger nära dämparen. kan iofs ändra sig när bilen sänks ner men du borde kunna se om det ligger för nära. i sånafall måste du ha spacern för att kunna åka. annars, om du kan montera utan spacer. så är det för att få en fetare look på bilen, eller för att behålla orginal ET. vet du vad fälgarna har för ET? om det är olika på fram och bakfälg? ============================= Länk |
mase |
jag tror att d e samma(kan ha fel).men har inte alla 325or e36 samma? blixter och dunder.... |
|
De bästa e att fråga tidigare ägare!!! Jag har själv bara fram på min för att jag får inte plats med några bak. fram har jag 20 mm :) |
|
mase |
nån som vet hur stora fram resp bak man kan ha? på en 325 e36? blixter och dunder.... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.