|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har ett bra service ställe för en 523-99 som ska in på inspektion I? Jag bor i Solna men BMW group är uteslutet pga tidigare DÅLIGA erfarenheter med dom. Hur är det med serviceindikatorn om man lämmnar in till en icke BMW verkstad, dom kan väl inte nollställa den? | |
|
Bilcentralen i Sätra, de var inte bara 500:- billigare än Solna (prisuppgift), de nosade oxå upp varenda småfel jag kände till (och några till). Mitt intryck är att de kollade bilen ordentligt och gjorde vad jag beställt. Bilcentralen hålller oxå alltid de priser de uppgett tilll skillnad f¨ån Solna som alltid lägger på 5-10% utan att skämmas trots att de gett prisuppgift innan. Harri Nikander, din koskenkorva i etern |
|
|
Beror helt på hur hemma de är på BMW. Jag lämnar numera alltid min bil till en icke-auktoriserad verkstad som jag har förtroende för och han nollar serviceindikatorn. Fast lämnar du bilen till "Bosse på hörnet" så kanske inte han har de prylar som behövs. /Micke |
|
|
Detta är en ständig fråga som dyker upp, var skall man serva sin bil?? BMW eller icke BMW verkstad. Jag har själv den bestämda uppfattningen att man skall serva hos BMW på en så pass ny bil det finns ingen anledning till att anlita icke auktoriserade verkstäder. En BMW stämpel är alltid en BMW stämpel. Jag skulle råda Dig att serva hos BMW ngr år till sedan kan Du ändra till ngn annan verkstad. Men detta är min uppfattning det finns säkert de som har andra åsikter. NoFear |
|
|
Jag anser att man bör köra aukt. Bmw-service så länge det finns någon form av garanti på bilen (minst 3 år då). Skulle man mot förmodan lämna bilen någon annanstans och ha otur att råka ut för några fel kan det ju i vissa fall bli diskussioner, ja... strul kan det ju bli. Sen ser det ju alltid snyggare ut att ha en välfylld servicebok med "riktiga" stämplar. Vad detta dock är värt i pengar är ju svårt att fastställa. Själv har jag hittat en ny verkstad åt min kärra. Bil & Teknik i Åkersberga. Dom håller uteslutande på med Bmw och kan sin sak, väldigt duktiga. Hade min på Insp II för 2 veckor sen. Nya bilder i galleriet: ********************************** Länk ********************************** |
|
|
Det där var ju halvkorkat sagt av mig! Eftersom det är 3års fri service verkar det väldigt oklokt att lämna bilen till någon som tar betalt. Eftersom det ibland förekommer 5-års förlängd garanti på vissa delar kan just 5 år vara en rätt vettig period att hålla bilen på riktig bmw-verkstad. Tycker jag... Nya bilder i galleriet: ********************************** Länk ********************************** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.