|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
| Det e ett gansterland det hör man ju på nammnet bara...... HAHA | |
Dani |
Seph: Smart...*not* |
|
såg att polisen i London när jag var där...kör E39 vet dock vilken maskin det var i den... /Henke BMW CS #5075 |
|
|
Hehe, underhållande läsning!! Jag tror bestämt att Sverige skulle förbli ett ordnat samhälle utan bla. grov kriminalitet om landet skulle utsättas för krig och olika typer av sanktioner under si sådär en 7 - 8 år tex. För att inte tala om den intellektuella flykten från landet. Men som sagt vi berörs inte av den lilla problematiken här i Sverige för här minskar kriminaliteten och brottsligheten lavinartat jämförelse vis med resten av världen!!!??!! ELLER!! Ha en bra dag!! |
|
| Vi kanske oxå har M5:or ( E39 ) som Polisbilar i Sverige snart, vem vet!?!?! | |
Jetta_GTI |
Dani: Att påstå att kriget inte var serbernas och Milosevics fel är som att förneka förintelsen....Synd bara att planerna på ett storserbien inte riktigt gick som det skulle och ni nu har förlorat både Kosovo och Montenegro! Sen är det ju faktiskt så att en väldigt stor del utav de stulna bilarna i västeuropa skeppas ner till Balkan (inte bara Jugo). Den som säger nåt annat har en väldigt skev verklighetsuppfattning.... Visste du förresten att Budva är Europas näst Ferraritätaste stad efter Milano?? Harri: Jugoslavien var faktiskt ett jättebra land att bo i tills Tito dog och detta påstående har jag hört från alla jag känner i min hemstad Sarajevo... Efter att Tito dog kom inflationerna och problemen hopade sig... Det fanns helt enkelt ingen som kunde styra med sådan kraft som Tito. |
|
Precis som Harri skriver, har själv sett polischefen i Makedonien glassa runt i sin 850, vackert grön och vit, ofta under utryckning... Hans lägre kollegor kör annars yugo eller zastava. Vorsprang dürch Wirkungsgrad. |
|
|
Hoppsan, skrev inlägget efter att ha läst första sidan, innan den nationalistiska diskussionen satte igång. Oavsett orsaker, och de är många, så kvarstår faktum att en del balkanländer har en svår kriminalitet. Liksom tex Ryssland. Det är naturligtvis ett mycket stort problem eftersom det lägger hämsko på affärsmässiga investeringar från utlandet när egendomsskyddet inte fungerar. Hoppas att dessa länder kan resa sig från sitt förflutna för åtminstone jag har träffat många bra människor där som förtjänar bättre. Hur Sverige skulle sett ut efter 7-8 års krig är ju lönlöst att spekulera i, det viktiga vi möjligen har gjort i vårt lilla land är ju att undvika just det. Det kanske inte är viktigast att undvika att bli gangster när kriget kommer, utan att låta bli att hamna i krig, så att säga. Vorsprang dürch Wirkungsgrad. |
|
|
K.N medhåll från min sida på ovan nämda!! Skrivelsen om Sverige i ett ev. krigsläge är rent hypotetiskt, vad jag vill framföra är att under sådana omständigheter är den negativa utveckligen ganska hastig, oavsett vart i världen man befinner sig. Resterande del av mitt inlägg genomsyras av kraftig " Ironi ". : ) Det här kanske inte är rätt forum att rättfärdiga eller beskylla någon etnisk tillhörighet över grymheterna på Balkan!! Ha en bra.... |
|
Jetta_GTI |
Exempel på Jugoslaviens numera fläckfria tillvaro: Länk |
sno |
inte bil men .... Danska polisen kør BMW motorcyklar. b |
| sno: Gör väll iofs svenska polisen också..:) | |
|
Den lettiska polisen fick fyra stycken BMW 316 E36 polisbilar i gåva av Tyskland efter självständigheten från Sovjet 1991. De bilarna var mycket exotiska i Riga och var väl värda nästan lika mycket som landets BNP. Jag har åkt bileskort i Riga (jobbade åt en moderat försvarsminister i början av 90-talet) i en gammal sovjetisk Chaika ägd av försvarsministeriet eskorterad av dessa fyra 316. Det var en konstig upplevelse. Alla hade ruskig respekt för stora svarta bilar och stannade vid vägkanten. My Bimmer is my mistress |
|
sno |
J.Dredd: Ofan, jag har nog bott i danmark før længe før att lægga mærke till det. :) |
|
I filmen "Gone in 60 seconds" så kör ju snutarna (undercover) en svart E39, 328i gissar jag. -------- Min 318iS finns på Länk |
|
|
Nja. Det är en 540i som poliserna använder i Gi60s. -- fjalar |
|
|
Våran 518 -92 har gått som polisbil i Tyskland. Dock som transportbil av cheferna..Följdaktligen mycket välservad och fin. F.D BMW... Det finns bara två bilar. Antingen en ny BMW eller en begagnad BMW. |
|
M_Razani |
Mmm dom kan omöjligen ha kört en svart E39, 328i, tvivlar på att någon sådan fantom bil existerar. jag håller med Fjalar på dena här frågan. //Flashy |
| I den nya filmen "Les Transportour" .. "The Transporter" på engelska. En 740i (tror jag). Grymma bilscener med den som flyktbil från ett rån ;) Värdt å se åtminstånde.. | |
|
Le Transportur.... Fransk film, men engelska skådisar.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.