|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Kan bara bekräfta harris påståenden samt tillägga: Det finns en (inte helt officiell, dock på ngt vis undertecknad) överenskommelse med EUROPOL, EU och Montenegro att EUROPOL inte kommer söka efter stulna bilar i detta land. Detta för att som det heter "man vill gärna att montenegro skall bli medlemmar i EU snabbare och på ett enklare sätt än andra balkanländer". Ha de gött |
|
|
E46 320: Länk E36 320: Länk E39 530d: Länk 530D2_w.jpg Länk E36M3: Länk |
|
|
Tillägg; Första är nog Italien, andra är Tyskland, tredje och fjärde är Luxemburg och femte är Tyskland igen. Kopiera och klistra för att sista bilden skall fungera! |
|
-RW- |
BMW används som Polisbil även i England. |
Bavaria |
Jag har hört av en bekant inom polisen att bmw 535 användes på 90 talet. Vet inte om det stämmer direkt men passar väl utmärkt som civilare. Lite mer klass än de sura svenska bilarna...:) |
|
Bläddrade bland TV-kanalerna och fick syn på e-34:or som polisbil. Det visade sig vara Kungen som gjorde statsbesök i Slovakien. Dom hade Skoda åxå... //Erik// |
|
|
Det rullar en civil 7 serie på e4an. Svart med svarta rutor. HAr sett den stoppa bilar som kört för fort vid 3 tillfällen. M-POWER!!!!!!!!! Länk |
|
|
Att tillägga, har sett den mellan sthlm o Linköping. M-POWER!!!!!!!!! Länk |
|
|
JAg åkte fast för fortkörning rätt ordentligt på en MC för typ 10 år sedan i Danmark. Bilen som stannade oss var en målad E28 528i Så Bmw som polis finns/fanns nära oss. Sen finns ju denna oxå! Länk garanterat äkta bild som jag själv knäppt! www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
Läste nånstans för ett antal år sedan att Riga var lyxbilstätaste huvudstaden i Europa, dom startar nog bilen med knapp även där.. Mvh / Malte |
|
|
Kan intyga att pcdoktors bild är 100% äkta, jag har själv sett fordonet i fråga! ///M vh Kalle H, BMW CS(syd)#5120 ______________________________ Länk |
|
Dani |
Harri: Löjliga kommentarer. ATt jugoslavien skulle vara uppbyggt på svarta pengar!?!? Landet hade det rätt så bra ställt, tills innan kriget...och vems fel va det??Va var syftet me kriget...jo..precis... Och det finns mängder av ärliga lyxbilar där, och visst fan letar snuten efter stulna bilar där me...va det löjligaste jag hört. Men visst...det finns mkt stulet, efter kriget... Jag har parkerat nercabbat, utan att låsa...utan prob. |
|
Intelligent inhopp Dani, jag är riktigt imponerad över dina rikliga kunskaper och djuplodande analyser... "Du kan kalla mej Hans, sa Hans Majestät" |
|
Dani |
Harri: Precis så brukar personer som känner att dom ha fel, uttala sig.. Behåll gärna dina idiotiska fördömmande kommentarer nästa gång, helt för dig själv... |
Dani |
"Nix. Detta är Common Procedure i Yugoslavien, har knappt sett en bil där man använder nyckel, utan det är trådar med startknapp under panelen, ruggigt, men sant. Harri Nikander, din koskenkorva i etern" Harri, skulle vara kul att se hur dom startar en ny A8 eller en S500 med en "startknapp" under paneln som du själv säger... Antingen är det fel på dom bilarna, eller dina ögon... |
|
Hmm dina inlägg andas sårad serb i exil som lever med ögonbindel. Nåja, varför bry sig, det finns ju idioter som förnekar månfärdernas existens. Nåväl, jag har åkt RangeRover, Audi A8, BMW 740 med dylika starknappsarrangemang i landet i fråga. Din s.k bevisning att bara för att senaste version av S500 eller A8 inte funkar med starknapp skulle vara bevis för att stulna bilar i Jugoslavien inte är ett europeiskt problem. Tja,skall man skratta eller? Att det var bra i jugoslavien innan kriget och att kriget inte skulle vara Milosevics och jugoslavernas fel, ja det får stå för dej och påverkar nog min syn på dej oxå! "Du kan kalla mej Hans, sa Hans Majestät" |
|
Dani |
Harri: Jag är lika mkt serb, som din bil är ett krutpaket. Jag förnekar absolut inte att landet är i problem, men det är knappast varken milosevic eller folkets fel. Frågade dig istället va syftet med milosevics krig va...så har du svaret på själva problemet i Jugoslavien. Det är inte det serbiska folket... Att stulna bilar är ett problem är jag medveten om, precis som vi har det i Sverige! Bilar stjäls mer här...och allt skeppas inte till jugo. Istället är nästan 90% bedrägerier av folket här...(uppgift från försäkringsman hos folksam samt länsförsäkringar). När du inte har några uppgifter med fakta på, eller vettiga åsikter om ett land, så menar jag bara att du inte behöver yttra dig ngt. Ingen är intresserad. När du däremot VET ngt, (bara för att du nu gjort affärer där..vilket är ok va..så länge du tjänar ngt) så kom med ngt. Förresten, visste du om att en stor liga som åkte fast i Sverige...med vanliga födda svenskar, som skeppade bilar ner mot balkan...va just svenskar. Det är inte serber som åker till sverige bl a, och stjäl och tar med sig hem och säljer! Det är för stor risk. Utan det är ligor, som gör bedrägerier här, och skeppar ut bilar till länder med problem, och säljer till ngn där. Sedan vet jag nog lite mer om hur det va jugo. innan kriget...det va verklgen bra där, så släng inte ut idiotiska kommentarer om mig! Att det påverkar din syn på mig, ja det struntar jag i, för du har inte mkt att komma med i mina ögon ändå... Tack.. |
Dani |
reserverar för ev. stavfel, vilket dyker upp i det snabba tempo man måste skriva i...utav ilska gentemot okunniga personer... |
|
OK jag böjer mej, du vet mer än interpol. Hoppas du informerar dem. "Du kan kalla mej Hans, sa Hans Majestät" |
|
Dani |
Harri: Inte meningen att bråka...men man blir lite less ibland på folk som trackar ner jugoslavien, som om det bara vore ett gansterland. Landet i övrigt är fint, och har många fina resemål, vilket många sotra kändisar rest till. Bara lite tråkigt att tro att alla stulna bilar åker dit osv. Men jag håller med om en sak! Det finns MKT stulet där. Pga den stora unga kriminalitet som öker enormt. Det är synd... Men jag känner flera personer, som har god ekonomi - ej genom gansterfasoner - som köpt sig en dyrare bil (kanske inte bara nya S500), så jag tycker cet är trist att dom ska dras med i skiten. Men visst, båda har rätt i sin mening.. Ha en god fortsättning... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.