AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.561

BMW som polisbil: vilka länder och vilka modeller?

Sida 1 av 4
Såg en 328 som polisbil i Tyskland. Vet att dem oxå kör mycket 316 kompakt. Tidigare har jag sett en E39 M3 i ryssland (beslagtagen gods?). Vilka fler poliskårer använder BMW?
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Tysklands kår har ju en M3:a också , var nån länk här åp forumet som tog upp det , värsta repotaget typ..

Länk
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag har sett flera 523i polisbilar de senaste gångerna jag har varit i Tyskland. Sedan har jag för mig att jag såg på tv en annan E39 som var en engelsk polisbil.
hu
62
hudson
530iM -01
325i cab -86
I Octopussy så får man se en hel drös med grönvita E28:or...vill även minnas att en skymtar i någon av Jönssonlige-filmerna
Visa användare
259
harri
528i Touring-99
Besökte Belgrad, där hade de en 5-serie (E39) sedan, modell beteckning saknades.

Harri Nikander, din koskenkorva i etern
Göteborg Energi har BMW som service bilar, 316 E36 tror jag dom kör!!Lite offtopic men kul kuriosa :))

/It must be BMW!
Italien har civila E39 polisbilar.
Såg några i Rom.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
>>Harri
Det är beslagtagna stulna bilar som dom kör. Jogoslavien är ett laglöst land.
Min morbror blev av med sin 325i coupe och han fick köpa!!tillbaks den från tjuvarna.
//Marin
Om jag inte missminner mig så skänkte BMW AG bort den sista tillverkade E36-M3:an till den tyska trafikpolisen. Detta för att kompensera allt de ställt till med i form av fortkörning...
BMW 740 finns som polisbilar i Tyskland. Såg två st när jag åkte på autobahn i somras när de vaktade någon transport.
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
E39 M3??? ;-)

Har för mig att jag sett BMW polisbilar i något rikt arabland.

/Kristian BMWCS #5062

------------------------------
Länk 1600/2-renovering...
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
En del "Autobahnpolizei-distrikt" i Tyskland har E39 M5:or.

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
Hur ser en M3 E39 ut?? =)

----------------------------
Finns på icq: 60288954

"BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den"
Har du sett nya Peugeot reklamfilmen?
När killen bankar ihop en egen Peugeot av en rishög, det är så jag kan tänka mig att en E39 M3:a skulle se ut, Nej skulle tro att tryckfels nisse har varit framme.

Polisen i England använder 5-serien.

Visa användare
259
harri
528i Touring-99
Att Jugoslavien är ett land uppbyggt på smuggling och häleri jojo. Jobbade ett tag i Montenegro, där skrev en Engelsk tidning en gång:
"When you visit Montenegro do not bring your Car it is probably already there!"

Noterade att jag aldrig sett så många A8, 740i , S500 per capita i något annat land (väst europa inräknat).

Min affärspartner startade varken sin Range-Rover eller 528i med nyckel utanm med en knapp fäst vid en kabel under instr.panelen, konstigt?!

Hahn förklarade sedan för mig the Montenegian way att köpa bil.

Man vänder sig till en agent och väljer vad man vill ha: En schysst A8 går på 15-20.000 Dollar.
Agenten kontaktar sin kontakt i Tyskland t.ex som ser ut en bil. Ofta gör man upp med ägaren som anmäler sin bil stulen (får en slant av agenten + förs.pengar) samtidigt som bilen skeppas till jugoslavien via Italien. Alla är nöjda och glada, utom fu och jag som får våra förs.premier skjutandes i höjden.

problem inträffar dock om man vill ta sin pärla utom rikets gränser. Den är liksom inte riktigt laglig utanför landet.

Harri: heter din affärspartner Tony Soprano?
Visa användare
259
harri
528i Touring-99
Nix.
Detta är Common Procedure i Yugoslavien, har knappt sett en bil där man använder nyckel, utan det är trådar med startknapp under panelen, ruggigt, men sant.

Visa användare
259
harri
528i Touring-99
Din 523:a, stulen i England, ägs nog numera av någon glidare i Titograd som fyndat för en sisådär 5000 D-mark.

Jo, men dem slipper i alla fall använda knappen! Bilen stals med hjälp av orginalnycklar (efter inbrott i hemmet där dem hittade både nycklar och kreditkort medans jag var bortrest.) Men tanke på att kredtikortet användes sen mest i västra London (West Staines: Ali G home turf) tror jag nog att sanolikheten att den finns i Titograd är nog ganska stor...;-)
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
>>Kosken
Heter inte Titograd längre, utan Podgorica :)
PS: Hur kan du veta så mycke om juggarna?
Visa användare
259
harri
528i Touring-99
Har gjort lite business med dessa länder i många år. Vet att Titograd heter Podgorica numera, även om det på vägskyltar kan förekomma både och, har jag noterat när jag bilat runt i landet.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.