AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.137

Varför dölja nummerplåten

Visa användare
59
BMW&Biker
530i Touring -01
Tjena
Jag har en kanske dum fundering, men jag undrar varför det är så många som döljer nummerplåten på sina bilder vid försäljning ?
Om man nu är intresserad så tycker åtminstone jag det känns tryggt att kunna kolla upp bilen innan.

Jag vet inte om det är fel, men jag får direkt lite känsla av att något inte stämmer med bilen.

Någon som kan förklara för mig ?
Ha det gött
Jonas

Live to ride
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Man vill inte skylta med bilars registreringnummer p.g.a. stöldrisken. Det räcker att fel person får nys på reg numret, slår en pling till bilregistret och vips så har denne den permanenta adressen till ett objekt för kanske hundratusentals kronor.

Det är väl bara att fråga säljaren om reg numret, och om han nekar att ge dig det - DÅ är det skumt.

Kanske för att bilen på bilden inte är just den bilen som sälgs utan en likadan? Så var det med min bil. Jag var helt bergsäker på att den bilden enligt vilken jag köpte min bil var bild på just min Z3 Coupe. ..sedan såg jag på BMW.se att bilden kom just därifrån...Då var det tyska reg-plåten bortsuddad i annonsen.
Det är väl inte så kul att skriva att man har si och så mycket prylar i bilen, som är värt x antal tusen, och samtidigt "berätta" var den står.
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Stöldrisken är stor och det är inte så svårt och skaffa sig en dubblet nyckel. Man har ju läst i
tidningar hur folk har vaknat på mornarna och bilen
är försvunnen:-((((((
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Det nya knepet är att besöka ägaren i hemmet och ta nyckeln och kopiera den, sedan är det fritt fram. Ett bra tips är att aldrig förvara nycklarna nere intill dörren för det är där de snokar först.
"Det nya knepet...att kopiera nyckeln" Vad menas? Gamla bilar stjäls med lätthet utan att kopiera nyckeln. Nyare bilar med elektronisk startspärr kan inte startas med hjälp av en kopierad nyckel.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Bjoerck det blev fel, det jag menade var att nycklarna till bilen (original) stjäls i hemmet, men tänkte på de nyare typen av villainbrotten där brottslingen försöker ta sig in i huset dagtid då du är hemma genom att inte alla låser dörren så tar de nycklarna helt fräck och kopierar dem, sedan hängs originalet tillbaka och det är fritt fram för dem att operera.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.