|
|
|
|---|---|
|
Hej! Det finns inget tråkigare än och tvätta bilar i detta väder. Igår söndag så tvättade jag bilen och det var 7 veckor sist jag gjorde det:-)))) Hur tvättar ni bilarna hand eller maskintvätt? | |
|
1 gång i veckan, minst. Ordentlig högtryckstvätt med kem från Lahega, då behövs ingen svamp heller. / Anders S. Länk |
|
| Hejsan! Ja det är ju knappast det roligaste som finns att tvätta bilen men vill man hålla bort rosten så är det viktigt att hålla bilen ren! Jag tvättar min för hand och 1-2 ggr i veckan man måste ju sköta om pärlan;)) | |
| Har precis skaffat garage med tvätt, så jag spolar väl av bilen var 3:e dag =). Eller som i förra veckan då jag spolade av den varje gång jag var ute med bilen dvs c:a 6 ggr på en vecka! =0). Jag kommer nog gnugga bort lacken om jag fortsätter såhär ;) | |
| Förhand, minst 1 gång/v året runt. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bättre att ha den stå i det varma goa garaget och åka kommunalt, så slipper man tvätta.Tvättade nångång för 14 dagar sedan men inte smutsat ner den än:))) MVH Hasso Länk |
| Min 750i står mest och hänger i garaget numera pga saltet där ute, jag kan inte riktigt med att ta ut den i onödan. Om jag däremot skulle vara tvungen att köra med den i saltat väglag skulle det garanterat nästan bli en tvätt varje dag, och sedan låta den torka i varmgarage. | |
| 1 gång/vecka minst | |
|
Kanske var 3:e vecka.. Ingen snö i Malmö ännu, blir kanske oftare sen! //H Bilen ==>> Länk |
|
|
När den är skitig och det är + grader Länk |
|
| Slarvigt avspolad varje kväll. Skärmkanter, lister, speglar, kylare, rutor, fjäderbensskålen, torkarblad, in-och utsidan av fälgar. Går på 10 minuter och det känns mycket bättre än vad resultatet skvallrar om. Vi får väl se i framtiden det kanske visar sig vara meningslöst med så enkel tvättning. | |
| Jag tror att det är vettigt att göra som Jonne Mek, att snabbt bara spola av den värsta sörjan för att få bort saltet. | |
|
bilen tvättas en gång i veckan, dock har det blivit så jävla kallt på sistone och då jag inte använder den så ofta så känns det onödigt att tvätta en bil som är ren.... "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
Hur kan man tvätta bilen när de är minusgrader. Får juh aldrig upp dörren då hur man än försöker. Lås och allt sitter fast som om de är svetsat.. Huugaligen.. Väntar nog tills de blir sommar igen före jag vågar mig på en tvätt igen :( |
|
|
Man måste väl iaf hålla saltet borta. Minst var 14:e dag om den int gått 100mil landsväg då blir det direkt. Asken |
|
| Inga problem att tvätta i minusgrader när man har varmgarage! | |
|
Hej du... Nja det är inte lätt att tvätta här uppe i umeå iaf...ja dvs om man nu ska stå ut...Jag tvättade bilen senast nu i söndags...men det gjorde jag på en mack för 35kr.,..dvs 30 min för 35 kr.,..det tycker jag var helt okay...så nu kommer jag nog att tvätta pärlan oftare--- Lycka till ...!! -I_Bmw power in Norrland _I- |
|
|
Jag tvättar bilen 1 ggr på vintern och 2 ggr på sommaren...... MVH Ingenjören |
|
|
På vintern brukar den tvättas ungefär varannan vecka och på sommaren en gång i veckan. Men i det här vädret(+4 och regn) så väntar man gärna tills solen kommer fram och vägarna torkar upp en smula innan man börjar tvätta den. Mvh/ Micke t |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.