AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
433

Vad skall man hosta upp för en M3 3,2 Limo -96a?

to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
Som rubriken säger, hur mycket skall man betala för en M3 3,2 Limo -96a?? Den har gått ca 12000mil är importerad från Tyskland, fint skick. Begärt pris 165000kr, är detta rimligt?

Mvh Tobbe
Kolla:
* Service status, är det en Insp I på G, kanske nära i tiden det blir 5-6kSEK, är den gjord. Bra!
* AC:n kan bli dyrt, fick själv byta kondensorn och det är 6-8kSEK.
* Däck. Det är ändå 17" eller 18" om du behöver byta är det 4-8kSEK beroende på kvalitet och storlek.

Jag tycker att spannet är 155-170 beorende på hur bra ovanstående är uppfyllt.
to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
Har fått lite mera info om bilen:
*Ingen AC.
*Inget orginal avgas system.
*Delvis omlackad på grund av parkerings skada.
*Rattens läder lite slitet.
*Bilen importerad från Tyskland -00, två ägare i Sverige

Finns till salu på Bmw börsen, begärt pris 165tkr.
Nån som har några kommentarer???

Mvh Tobbe
toby2001:
Ingen AC är minus 5.000 minst. Hmmm pomlackad parkeringsskada ... har de bilder innan omlackning. Skulle jag få en omlackning pga av det skulle jag dokumentera det så att jag kunde visa för nästa köpare vad som hänt.

Ratten sliten ... ska inte vara så sliten efter 12000 mil. Beror då lite på hur man håller men sådana saker brukar väl dyka upp lite senare. Hur är dokumentationen i Tyskland och i Sverige ser det OK ut?

Importerad 00 hur mycket hade den gått då? Om den gått 2000 per år skulle det vara 10000 vid import.

Jag är generell i mina kommentarer och inget specifikt mot denna bil, man måste alltid bilda sig en uppfattning genom att provköra och inspektera...
to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
>>CoolBlueM3Coupe, du vet inte om någon M3 3,2 Limo till salu??

Här nedan är länken på den bil vi diskuterat!

Länk
Går det eftermontera AC???

Mvh Tobbe
Ps tack för din hjälp! Ds
Det går ju inte att bedöma via bilder men den ser ju ren och snygg ut. Svårt att se förslitningsskador på klädsel och sånt.

Eftermontering av AC kan man lika bra glömma. Leta reda på en bil med istället. Svart bil, svart läder det blir varmt om man parkerar i solen ;)

Jag har inga tips på Limo's eftersom jag inte aktivt letar något (möjligtvis på sparlåga en E30 M3 då). Man ska inte ha bråttom, då jag köpte min förra bli, en M3 Cab -97:a höll jag på från Mars till Juli innan jag hittade en jag ville ha).

Ta det lugnt. Omlack för parkeringsskada är en skaplig skada det om han inte tog hela bilen på en gång. Skulle som jag sagt tidigare *dokumenterat* skadan för att lugna nästa köpare.
to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
Har fått tag i ett annat objekt, bilen finns i södra Tyskland, 2ägare, fullservad hos en och samma Bmw verkstad, nuvarande ägare en äldre dam!

Om bilen: 11500mil, 321hk, 6vxl, svartmetallic, svart delskinn, helt orginal med M-kontur fälgarna, nya bakdäck, Färddator, ECC, Ljudpkt med cd-vxl, Electro-chromespegel, stolsvärme, m.m.

Pris: 180tkr regad och klar i Sverige med 12måm garanti, Europabil i Göteborg är importören.

Låter detta bra eller?!??

Mvh Tobbe
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

För 180.000 kr får du en fin 3.2:a i Sverige. Mitt tips är att åka och kolla på dessa i första hand.

/Edvard
BMW CS # 4503
Jag brukar ju kommentera i din tråd toby ;) Vet ej om det fortfarande är en 96:a som det gäller men antar det. Garanti är väl värt 5.000 spänn normalt men kan ju vara värt betydligt mer förstås. Kolla vem som står för reparationerna, är det firman som har en "egen" försäkring som täcker garantin ska du argumentera dig till döds med dem innan du får nåot godkänt som icke-normal-förslitning.

Som bumper också kommenterar du borde kunna få en riktigt bra -96:a -97:a för dessa pengar men riktpris är väl runt 170k för denna med garanti.
Plockar firman hem bilen till dig och du har möjlighet att säga nej vid besiktning?? I så fall blir det säkrare och firman mer seriös.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.