AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.342

DAT Autohus i Bockel

St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Någon som har handlat från dem?

De har ett stort begagnat BMW sortiment och priserna är bra.

Vet ingenting om företaget men eftersom de utgör sig för att sälja på export så är jag lite tveksam till dem, men det är kanske fördommar?

Länk

De ligger ju inte i sydtyskland precis utan strax utanför Bremen men de kanske har bra skick på bilarna ändå? :-)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Vet inget om firman men vad jag läst tidigare så ska man undvika de som använder "Export" lite för flitigt. Att det på hemsidan går att välja både ryska och polska tolkar i alla fall inte jag som positivt då jag har en del erfarenheter av östeuropa.

Tänk även på att det är priset inkl moms som du vill betala för annars så får du betala 25% i Sverige istället.

Jag antar att det är 540:n du har tittat på och den är ju välutrustad och ser fin ut på bilderna. Dock sitter ju en förare i bilen på interiörbilden och döljer förarstolens skick...
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Har upptäckt att det sitter en förare på alla bilder.
Varför vet jag inte.
Kameramannen har väl inget körkort och föraren förstår inte kameran, svårare än så är det väl inte ;)

//Bimmerman
Zim Zimma here's my bimma
Länk
Varning för SUSAB
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
:-) Nä precis så enkelt var det ju, att jag inte tänkte på det själv. :)
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
vet itne hur relevant det är, men jag noterade att det står "tacho" istället för "kilometerstand".

Tacho innebär, vad jag vet, att säljaren inte garanterar mätarställningen, utan bara hänvisar till vad som står på mätaren(tachometer). Ni som läst importguiden förstår säkert vart jag vill komma....har jag någon poäng i resonemanget?

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
Scheckheft
Hej, läste lite på deras hemsida. Många bilar är leasingbilar som säljs. Med så många bilar i omlopp måste kvalitén var skiftande. Visst skulle du kunna hitta ett bra ex där men jag skulle ändå rekommenderar en BMW Vertragshändler som kan ge dig EuroPlus garanti. Lite dyrare men mindre risk för "otrevliga överraskningar".

/Scheckheft
dank
Jag var där igår, måndag och den där BMW 540 skramlade det ifrån motorn om det var den med knall blå inredning! i övrigt såg den rätt bra ut men den hade spräckt vindruta och mycket stenskott!

dank
glömde tillgägga att serviceboken såg bra ut i alla fall!

Scheckheft
Hej, det bekräftar mina farhågor. Jag skulle inte köpa bil där. Nästa anhalt: BMW Vertragshändler :).

/Scheckheft
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Den 540 jag syftade på, vilken är den enda på deras hemsida, verkar ha svart inredning men dom kan ju ha bilar som inte finns upplagda.

Skramlande motor låter i alla fall inte så kul...
ka
53
kami
528IA limosine -98
den här firman har i stort sett bilar som har gått långt,och skicket därefter.Jag skulle alderig köpa någon bil där
ShProPro-medlem
207
Shopkeeper
X5 3.0iA -04 Safirsvart
Dom hetter tidigare R&S Automobile, dom köper upp leasingbilar, återtagna bilar, konkurs-bilar mm, dom verkar inte att göra något för att dölja fel eller brister på bilarna, utan kunderna får köpa bilarna som dom kommer in, mao. så gör dom nästan ingen recond på bilarna.
Sen är det ju upp till var och en om man vill köpa en bil med småskavanker och mycket mil på mätaren, det kan ju vara bättre det än att bli lurad på en skruvad och bättrad långmilare.

mvh
Shopkeepern
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.