|
|
|
|---|---|
|
På en 328i-96:a. /Andy EPA Duett-62, Sirocco GTI-77, Volvo 142-74, Celica GT FOUR-88, Celica GT FOUR-89, 525tds-92, 325tds-94, 328i-96, nästa bil E46. | |
|
det sägs att en kat tar 15% bromsa bilen innan,ta bort katten o bromsa den igen,då har du svaret,annars käns det som det här kommer bli en av dom där långa diskussionerna hurvida det ger nån effekt lr inte =) D är fegt o släppa gasen! |
|
|
Hej. Har supersprint sportsystem på min M3:a Jag får 2.6 hk mer om jag tar bort kattarna och byter mot deras system. Tror inte du tjänar mer än ca 2 hk om du byter. Mer info: Länk /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Får tacka för svaren! MVH /Andy , 525tds-92, 325tds-94, 328i-96. |
|
|
som Bumber säger så kanske du inte får så mycket hästar x-tra, kanske lite mer än 2hk för M bilarnas avgassystemen är ju väldigt bra original som dom är, däremot har dom kanske inte lagt lika mycket tid på forskningen på 328:ornas avgasystem.. eller!? du kommer nog inte heller märka någon skillnad 0-100 men toppfaren kan ökas lite... /NoFear |
|
|
Kommer bilen att mullra högre än ett effektsystem??? MVH /Andy , 525tds-92, 325tds-94, 328i-96. |
|
|
Rimligtvis borde bilen låta mer om du tar bort katten, och ersätter den med ett rör. Katten funkar ju som en dämpare. Bilar utan kat brukar ju ha en "mellandämpare istället. Om vi bortser från miljön, så är jag tveksam till om det är värt besväret att plocka på och av katten inför besiktningen för den lilla effektvinsten. Ang. 328:ans orginalsystem: Är det inte den som har ett spjäll som stänger ena utblåset under ett visst varvtal? Så lite har man nog tänkt till när man gjorde det systemet också. Fråga mig inte varför det ska vara bra, men jag har svårt att tänka mig att det skulle hindra motorn från att gå "optimalt". /Anders M3 -86 B3 -95 318i -96 |
|
|
Tack! Kommer nog ev att bli ett bra effektsystem som det verkar. /Andy , 525tds-92, 325tds-94, 328i-96. |
|
|
allt som ger hästar är värt besvärte!!"Många bäckar små,blir till en stor å" D är fegt o släppa gasen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.