|
|
|
|---|---|
|
Vad siter det för växellåda i BMW 323 e21? Sitter den i fler bilar än den? Hur mycket pallar den med? Letar kabelhärva från/till m50/s50, e30 diff och defekt e30 | |
| Den pallar för minst 210Hk, om den är i bra skick förövrigt. | |
|
hoppsan, hade förhoppningsvis tänkt prova med 400+ Får se när den går sönder då... Letar kabelhärva från/till m50/s50, e30 diff och defekt e30 |
|
|
Det är getrag M60 som sitter i original, finns med 4 och 5 vxl. Finns också en 5 vxl sportlåda, vet ej om det är en M60. Den lådan är dock ovanlig. M60n kan nog hålla för 400+. Är den i bra skick så är det nog ingen omöjlighet. Det är oftast vridet som tar kål på växellådorna. Vad jag vet så har bäckis fortfarande original drevsats i sin bil, och den har ju hyffsat många hästar... =) |
|
|
groze: Bäckis hade M3 e36 låda senast jag såg bilen. Alltså i våras... sen kanske den har blivit utbytt under säsongen. //Johan dreiachtzehnis Länk |
|
| Jag känner till bäckis kompis, hans E21 hade förstärkt låda iallafall då den lämnade 473 hk på drivhjulen. | |
|
Där ser man. Jag provar med original iaf, har fått tag i en 323 e21 i bra skick för 800:- Kan väl inte gå värre än att jag måste byta. Letar kabelhärva från/till m50/s50, e30 diff och defekt e30 |
|
|
Ok. Kanske stämmer. Jag kollade i en bilsport-tidning från i våras nån gång och då stog det original m60 låda. Sen att den kan ha varit förstärk är ju inte omöjligt. Mvh Johan BMW 323i -6 cylindrig körglädje! |
|
| Fast tyvärr dog den motorn för en tid sedan, vet ej vad som hänt med bilen idag..men satan vad den gick..laddade 1.7 bar som mest men runt 1.0 räckte tyckte jag. Förmodligen blir eller är killen klar med sin turbokonverterade M5a och den lär nog röra påsig skapligt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.