|
|
|
|---|---|
|
Hej. Tycker att jag har en jävla hög bränsleförbrukning på min 325 IA Coupe 92. Den är chippad,sportavgassytem (Supersprint) och ett sportluftfilter (BMC Open Air). Och med detta på så drar den om man snål kör på ekonomi läge minst 1,2 liter i stads körning och 1,0 -1,1 på landsväg och då är jag snål på gasen.. Mycket svar från liknande bilar skulle vara bra att höra så man kan jämföra annars måste ju något vara fel eller????? Dyrt att stampa på gasen numera... | |
|
Tjena! Jag har ju inte automat men........ Den första milen innan motorn blivit riktigt varm så drar den nog ca 1 liter/mil. Men efter det så skulle jag tippa 0,85 eller liknande, ger man en liter så sticker det iväg, förutsatt att man kör lagligt.... Är det blött ute drar den mer, knappt en liter.... Har du: * Kollat filtret, kan va skitigt. * Kör med gamla tändstift........ * Dålig lambda? Vad har du för chip??? Märktes det nån skillnad när du monterade det?? Funderar nämligen själv........... Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
Hej, Lambdan gjorde susen för mig. Tidigare drog den 1 liter / mil (landsväg)nästan oavsett om jag snålkörde eller inte. Efter lambdasonden byttes har den pendlat mellan 0,8-0,9. En enorm skillnad blev det. Mvh Anders S. |
|
325Ci |
ja har osså funderat på chip..har en 325CiA -93a.. men vet inte om de e värt dom 1000-lapparna.,.. |
|
Vad kostar det att byta lambdasonden? Nåt man gör själv? Min 325i Coupe -93 har alltid legat runt 0.93-0-95 blandad körning, men för nåt år sen så steg den plötsligt till runt 1.1. Trodde det berodde mest på högre farter och bredare däck men jag kan inte komma ner i den gamla förbrukningen hur jag än kör. //MJ |
|
| Hmm jag ligger också pp runt 1,1 liter milen med min 325:a. Jag har också ganska breda däck visserligen men kör ganska mycket i stan säkert därav den höga förbrukningen. Kör man landsväg så är det ju inget problem att komma någonstans runt 0,8-0,9. | |
|
Hur kan ni köra så snålt? min 325i manuell ligger just nu på 1,56 blandad körning. Har dock väldigt tung högerfot, men ändå? Perzon |
|
| Min 323i drar ca 1.0L men då kör jag 50% i Stockholms innerstad. | |
|
MJ, Köpte min Lambda hos Motornord 800:- (Bmw 1700:-). En kompis som är mek bytte den och nollställde diagnosen som låg fel i datorn. Efter 50 mil gick den bättre och förbrukningen blev som sagt mycket mindre. Mvh Anders S. |
|
warbus |
Tja! Har en 325iA och den drar c:a 0.93l/mil landsväg och c:a1.3 l/mil stadskörning! Lars H |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.