|
|
|
|---|---|
|
Jag har en E34 -95. Larmet är, såvitt jag vet, ett originallarm. Nyckeln har två knappar, där den ena styr c-låset och den andra larmet. När jag aktiverar larmet brukar lysdioden ovanför instrumentpanelen börja blinka med jämn frekvens, cirka en gång varannan sekund. Nu har jag nyligen fått framdörrarna utbytta (den vänstra pga ett inbrott, den högra pga en dam som bytte fil trots att jag redan befann mig i den fil hon ville byta till). Sedan dess har jag lagt märke till att när jag aktiverar larmet blinkar det lite fortare de första tio sekunderna, cirka 2 ggr/sekund. Sedan börjar det blinka som förut igen. Har någon en teori om vad detta beror på? Har verkstan glömt ansluta en larmkontakt, eller vad kan det vara? /Gunnar | |
|
beror väl antagligen på en kontakt i dörren du bytat om detta kom efter dörrbytet. ---------------------------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
Lysdioden ska lysa och inte blinka...om du har en annan stereo än bmw orginal så kan det beror på att den blinkar det första sekunderna sen går denöver till fast sken.... MvH Bmw 4-ever |
|
mackan325 |
Beror på vilket larm du har om lampan lyser fast eller blinkar. Jag har en 96'a med executivpaketet (det mindre larmet utan kupesensor) på den blinkar dioden precis som du beskriver först snabbt i 10-15 sek och sedan långsamt. På en annan -95 vi hade tidigare fanns inte det snabba blinket, vet ej om det beror på att originalstereon i 96'an är utbytt medan 95 an hade en Blaupunkt från ny. Vet någon om det snabba blinket är en felsignal? Fast sken har du ifall bilen har det stora larmet med kupesensor et.c. |
|
hej på er, Jag vet inte hur det är med ert blikande men jag har orginal larm och så här är det för min del iaf: Man aktiverar larmet genom att låsa, då blinkar lampan på mittkonsolen i ca 10 sekunder ganska snabbt. Sedan skall det vara ett FAST rött sken. Om den fortsätter att blinka är det en varning för att ngt inte står rätt till, typ en dörr är inte helt korrekt stängd/ handskfacket inte låst, bakluckan inte helt stängd mm mm. Lycka till /Svante |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.