|
|
|
|---|---|
Fisken |
JAg undrar en sak, angående färger. Vad är det för skillnad på färgen Carbonsvart, och safirsvart på M3:or E46. Vilken färg är det som har lite "blå eller lila" nyans i sig, och vilken är helsvart. Jag var på Bmw i Solna idag, och däe står en svrat M3:a. Ngn som vet "vilken" färg det är. Den svarta färgen är riktigt fin. |
| Carbonsvart har lite blånyans i sig och kan också ha lilanyans ibland har jag märkt. | |
Fisken |
Är jag helt fel ute då?? JAg trodde Safirsvart var mer blånyans eller lila.. ? Vilken svart färg är helt svart??? |
| Carbonsvart har lite lila/blå nyans i sig. Medans safirsvart är mer helsvart. | |
Fisken |
Ok , tack för alla svar. Då är dt Carbonsvart som är riktigt fin färg. Men varför står det på Bytbil.com att den m3:an är safirsvart och , jag var där idag, coh den färgen var lite blå/lila nyans i. |
| Dom kanske har skrivit fel :) Jag har färgprover framförmig och jag kan med all säkerhet säga att carbonsvart är lite lila/blå. Kolla under Johans bilar här på bmwpower. Hans M5a var carbonsvart och den skiftar lite i lila på vissa bilder. | |
| Lyft på huven och kolla vad färgen heter. Sitter väl en liten lapp på något av fjäderbenstornen :) | |
| BDrei: Ollonsblå? :) | |
|
Safirsvart finns inte i det vanliga färgprogrammet till M3an därför mer troligt att den är Carbonsvart. MVH Stephan |
|
|
acey: Jupp. Aldrig hört talas om den färgen? Klart udda historia som bara fanns på förseriebilarna av M3 E30. ;) Det var bara det att "dickhead-blue" och "penis-kopf-blau" inte lät lika coolt som "ollonblå" så man bestämde sig för att kalla färgen för "daytona-violett" istället när man lanserade den på M5:orna. Eller kanske inte... Det är helt enkelt så att min bil är omlackad '94 i daytona-violett och en av BMW-powers tidigare annonsörer kallade färgen för det. Och sedan dess så kallar även jag den för det. :D |
|
| har heller aldrig hört talas om safirsvart carbonsvart är som ni säger svart lila blå.eftersom ja har det själv.väldigt snygg färg särskilt när solen skiner. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.