|
|
|
|---|---|
|
Skulle inte bränsleförbrukningen minska med ett sportluftfilter?? Jag kör förnärvarande med ett BMC openair sportluftfilter den låter mycket skönare och den drar bättre men den drar ju fan mycket mera sopp :( MVH Patrik | |
|
Det låter konstigt att den skulle dra mers soppa nu än innan. Har du skärmat av med någon plåt eller liknande för att inte suga in den varma luften som motorn ger ifån sig? kan ju vara det som spökar om motorn suger i sig varmare luft nu. Är det inte du då som gasar lite friskare nu bara för att höra det fina rytande ljudet? :-) Häldre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Har du skärmat av filtret ifrån övriga motorn, alltså så det inte för in nån varmluft, isåfall blir effekten lägre och bränsleförbrukningen högre.... Kan kanske ta ett kort på hur jag gjort och maila dej så du förstår...? Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
Hej igen.. Jag har dragit en aluminium slang mellan luftintaget och sportluftfiltret. Så att den får mer kall luft. Men jag jag har däremot inte skärmat av.. Bör jag göra det? |
|
|
Avskärmningen är nog den som gör mest skillnad, rekomenderas starkt! Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
Kolla: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.