AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
23.305

Ni som har E36 M3 3,2 !

Sida 2 av 2
M3Power
Liten_men_snabb....du jag har inte tävlat en eller 2 gånger och varje gång jag drar mot nån så tävlar jag några gånger mot den personen så ha får också chans EX...min kompis köpte en (m3 3,2) trimmad enligt han och vi tävlade 8 gånger och jag drog han alla 8 gångerna. så det e inget skit snack om du tror det, kom gärna och testa mot mig jag ställer upp direkt :) ciao bella
Liten_men_snabb
okej...vart i sverige finns du?? ;)
Gustav2
Gustav, kör du med raketbränsle?

Hur kommer det sig att just din M3:a är en av världens snabbaste bilar när inte en "normal" M3:a är det?

Exempelvis Ferrarin, 140-220, bara 160-200 är ferrarin drygt 2 sekunder snabbare vilket är en hel del på bara 40km/h i ökning. Din förklaring med att han eventuellt växlat dåligt känns lite dum med tanke på att du drog jämt med en annan F355:a till 190???. Som för övrigt är dryga 4 sekunder snabbare till 0-200km/h, men nu gällde i och försig bara till 190km/h och det är kanske mellan 190-200km/h som ferrarin tar de "ynka" fyra sekunderna?

Antingen har personerna i sina ferrari bilar inte bemödat sig med att gasa på med tanke på att du är helt chanslös, eller så spottar du ur dig ren lögn så tillsvida att din M3:a inte är extremt trimmad.

Jag har en ekvation som jag inte får rätt på, du kanske kan hjälpa mig:
Corvette C5 - Gustav´s racer M3
vrid (inte helt oviktigt i hög fart luftmotst. mm)
483Nm mot 350Nm
hk 344 - 321
vikt 1550 - 1535
Plus att corvetten har bättre aerodynamik än m3:an

Att du slog Corvetten är väl möjligt men hur ENKELT var det? Om man säger som så så har du ju oddsen mot dig så någon utskåpning lär det ju inte bli tal om.

M3:an är en fin och snabb bil, men för den sakens skull så är den inte den snabbaste och har alltid de bästa förarna, som lätt drar sin bil snabbare än vad erfarna tävlingsförare lyckats med på tester.

Till sist så kan jag berika era historier, på er nivå, körde en porsche 996 c2 i Hstad och slog ENKELT en f355. Visst jag körde "ganska fort" på motorväg och han på en bredvid liggande 50 väg, men jag slog han ENKELT.

MVH Gustav2

viobebe
Gustav,det du nämner den som är galnast/idiotiskt vinner stämmer väldigt bra,det är flera sådana i trafiken och flera ggr har jag sett galningar som i princip hellre dör än förlorar.
Gustav2: En lite korrigering för "Gustav's racer M3":

Vrid: 388 Nm
Effekt: 338 Hk

Jens
M3Power
Kom till Helsingborg om ni vill se hur bra er:an M3:or e igentligen men bilen måste vara orginal. Och det spelar ingen roll om du tävlar mot en bil som har typ 600 hk och din har typ 300 hk så e det föraren som spelar roll, Ex...en 525 12 ventilare mot en alpina b10 biturbo...vem vinner ju 525 och varför, för att föraren i B10 fick inte ner sina hästar...hehe känn på den. Ha det
Ra
448
Rantzow
520d M-sport F11
320d LCI E91
M3Power: Hur gör du om du möter någon som är lika oövervinnerlig som dig själv bakom ratten men i en snabbare bil? Kan du förlora då eller ger du upp? =)
M3Power
Rantzow:
Jag ger inte upp, jag förlorar hellre men ingen människa e like en annan så du får hitta en bättre om du kan. :)
Ra
448
Rantzow
520d M-sport F11
320d LCI E91
M3Power: Det har du rätt i. Hur dålig snubben i bilen än är så förlorar du mot en M3 E46 med SMGII och launchcontrol =)
M3Power
Rantzow:

Kanske, kanske inte, men det e upp till bevis tycker jag man ska inte förutse framtiden eller.

En kompis har en m3:a e46 och jag ska tävla mot han snart, han vågade inte tävla sist jag frågade han men men så e det.
m3
164
m3johan
Z3M-99 12.30/179@402
328-98 e46
e36 turbo
jag spöade nya m3an på strippen i göteborg och han hade allt det där i sin.............med en halv sekund...........

m3johan
M3 E36 starka sida är ju inte dess rakt fram acc. Synd att fokusera så hårt bara på en av dess "ganska" bra sidor....
Missförstå mig rätt.... den accar bra men en M3 E36 är VÄLDIGT mycket mer än 401-meters tider på 13-14 sekunder...
Gustav2:

Jag håller med dig helt, otroligt vilka drömmare som det finns, synd att det svärtar ned ett bra märke som BMW......
Tror dock att de värsta exemplen saknar både bil och körkort och tränar på EPA-traktorn fortfarande.....

MVH Ingenjören
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Gustav2,

Är det Eddy som är i farten igen?

Om du hade tänkt efter lite så hade du nog kunnat lista ut att C5 kanske hade automat, då är det allt annat än snabba och om du hade kört en F355 hade du insett att den dels inte är märkvärdigt snabb och dessutom verkligen måste varvas max för att röra på sig.

Tror långt ifrån alla Ferrari-ägare kör på det sättet.
Vet inte varifrån du fick 4 s differens men en av dem kommer iaf från 0-100 de övriga 3 sekunderna äts fort upp om man inte klarar av att dra den till varvstopp samt att växla riktigt snabbt. Dessutom hade ju Gustavs M3 betydligt mer kraft än en normal E36 M3 3.2.

Var rätt mkt folk som likt du hånskrattade åt hur snabb Gustav ansåg sig vara tills de fick pisk i race efter race. Gustavs M3:a gick mkt bra och Gustav kör bra, varför skulle han då inte kunna hänga av en långsammare bil (C5 med automat) enkelt?

jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Är det inte märkligt att Gustav2 har en mailaddress som börjar på patrik***?
Ra
448
Rantzow
520d M-sport F11
320d LCI E91
Corvette C5 med automat är ju ett skämt. Totaldör när trean slängs i.

Tvivlar inte på gustav, men skulle bra gärna vilja veta vad hans definition av ENKELT är.

Min definition av ENKELT är om jag kör mot en bil som jag drar ifrån trots att jag kanske får en dålig start eller missar en växel.. typ en 325:a eller något liknande..
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
m3johan::
Du var på kinnekulle i höst va?
Va faan hade du gjort me den.
Du hade väl ingen khöler box eller nåt?
Den gick jävligt bra iaf..lycka till me cabben.

///M3
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Fick ett mail av Eddy där han talade om att det ej vara han som skrev som Gustav2 så jag får be honom, dvs Eddy om ursäkt.

m3
164
m3johan
Z3M-99 12.30/179@402
328-98 e46
e36 turbo
jajjemen det var jag,nej ingen khöler box bara mappat och så annat system och varvstoppet på 8300rpm,hållerpå att stoppa i en m5 3.8 i min e30 som bus bil i sommar.........

m3johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.