AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
464

Hjälp med sportluftfilter i 325 coupe -92 (openair)

id
16
identer
Bmw 325 IA Coupé -92
Skulle behöva lite hjälp med ett BMC openair sportluftfilter som jag har monterat. När jag tog bort orginal luftburken så satt det en kabel som såg ut som en temperatur mätare som var fastsatt i orginal luftburken.MEn när jag nu tog bort oginalet och satte dit open air filtret så finns det ju ingenstans att sätta "kabeln" i.Hjälp med detta tack..
Fråga 2. Vad fan är det för någon kabel egentligen????? FUNKTION?????

Mycket tacksam för svar
(kör utan den kabeln ikopplad för tillfället)
klmjgust
När jag bytte till JR sportfilter så hade jag samma fråga att ställa och jag fick som svar att det är en ventil som släpper igenom kylvatten från motorn upp till spjällhuset. Den öppnar/stänger beroende på insugstemperaturen. Antar att den värmer upp spjällhuset vid kallstart och kanske kyler när motorn är riktigt varm. Fick rekomendationen att antingen bygga ett litet distansrör mellan filtret och luftmätaren och sedan koppla in ventilen på den eller plugga båda ändarna. Hur som helst så ligger min fortfarande lös i motorrummet, funkar det åxå.
Hoppas du fick svar på frågan...

Jimpa
id
16
identer
Bmw 325 IA Coupé -92
Jasså okej..
Hmm får klura på om jag orkar bygga vidare eller
om jag fortfarande ska låta den hänga lös.
Hoppas bara inte det kan hända något allvarligt.

Ja nu vet jag lite mer i alla fall /tack
Patrik
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Köp ett K&N filter så finns det uttag för ventilen i filtret
Det räcker med att ha den i närheten av filtret, gärna fastsatt dock. Den vill ju bara ha reda på tempen på insugsluften.......

Mvh
Patrik 325i -92
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.