|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Då jag växte upp användes tidningspapper vid fönsterputs. Det gav ett mycket bra resultat, var alltid gratis tillgängligt samt effektivt. Någonstans har denna erfarenhet försvunnit och man använder dyrt och mindre effektivt hushållspapper eller det ännu sämre som man finner på mackarnas pappersbehållare. Prova så får Du se. Bosse J. Bosse J. 327-41 2800 CSA-69 735 iA -92 325iX-92 (hittills enda 3-serien) 525 -92 | |
|
Tidningspapper är överlägset det bästa. Länk Mvh. Micke Länk |
|
|
Jaha, där ser man. Gläder mig att fler kommit på detta. Bosse J. 327-41 2800 CSA-69 735 iA -92 325iX-92 (hittills enda 3-serien) 525 -92 |
|
Tigerr |
Achtung! Se bara till att det inte är tidningspapper från tex. Expressen llr Aftonbladet! Dessa brukar vara fulla med trycksvärta, inte bra! Ta en vanlig morrontidning. Och se till så att det inte sitter fast nån häftklammer.. Det repar! :( Tigerr |
|
Bosse J.! Vad är detta för bil? 325iX-92 (hittills enda 3-serien) Berätta. |
|
|
Det är en BMW 325 iXA(utomatic),Diamantschwarz Metallic, klima, läder,dragkrok.Färgade rutor, 15" krysseker. Fortfarande den första 3-serien som jag ägt. Producerad december 1991, inreg ffg 16/1-92 Bosse J. 327-41 2800 CSA-69 735 iA -92 325iX-92 (hittills enda 3-serien) 525 -92 |
|
|
Tidningspapper är nog inte helt bortglömt om man får döma av en sökning på "Tidningspapper" alla inlägg. Kolla så får ni se. __________________________________ Länk |
|
|
Ok! Vilken kaross är det? E36 eller E30? |
|
|
Roligt att se Bosse J här. Förutom tidningspapper, testa även s:k mirakelduk. Jag är ofta skeptisk, särskilt om ordet mirakel finns inblandat. Men jag fick ge mig, det funkade utmärkt. FP |
|
|
Äntligen!!!! Folk har alltid trott att jag e ett psykfall eller att jag luras när jag säger åt dom att använda tidningspapper vid putsning av t.ex glasögon el dyl. Kul å se att det finns likasinnade :) Erik Chips o BMW e livet... |
|
|
Det är ju en E30, E36 hade aldrig 4-hjulsdrift men nu finns det på E46 och heter då t.ex. 330Xi. Bosse J. Bosse J. 327-41 2800 CSA-69 735 iA -92 325iX-92 (hittills enda 3-serien) 525 -92 |
|
|
Man ska inte använda tidningpapper vid putsning av glasögon ! Man repar glaset _____________________________________________ Länk |
|
|
Hmm, inga repor på mina glasögon... Erik Chips o BMW e livet... |
|
|
ok , det är väl olika :) själv använder jag toapapper fungerar grymt mycke bättre än putsdukar för 100-tals kronor! Sen har även jag provat tidningspapper på bilen och tycker det blev bara skit vad gör jag för fel !? Det luddade som av sig !? Använde en vanlig Aftonbladet... är Expressen bättre eller ? ;)) Näe skämt och sido ska man gnugga elller bara stryka av ? _____________________________________________ Länk |
|
|
ja du, vad gör du för fel? det undrar jag med ;) tycker det funkar klockrent med tidningspapper som ju är en gammal beprövad metod. *Best Man Wins* |
|
|
Tidnings papper och fönsterputs förstås eller? //Calle |
|
|
Ska man använda nåt mer än tidnigspapper vid försterputs? Vatten? Nåt mer medel? MVH Niklas [ÖVNINGSKÖR] ICQ: 85989541 |
|
|
Länk _____ Micke Länk |
|
|
Jodå Micke, det har jag redan läst efter mitt första inlägg. Bosse J. 327-41 2800 CSA-69 735 iA -92 325iX-92 (hittills enda 3-serien) 525 -92 |
|
|
Bosse: Det var menat till Nisse som uppenbart inte har läst det. _____ Micke Länk |
|
| Jag har faktiskt aldrig hört talas om att tidningspapper är bra att använda. Detta trots att jag är färdigutbildad glasmästare. Jag kanske är för ung, jag vet inte. Konstigt bara att min chef inte sagt något. Han har ju varit glasmästare i 25 år. Annars finns det en sak som vi använder oss av på jobbet som är bra. Nämligen tyg från läkarkläder i bomull. Vi beställer det på balar. Fungerar kanon. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.