AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
495

Cabbe fråga!

LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Tänkte köpa en BMW cab.
Men vet inte om det blir Z3 eller E36.
Vilken är lättast att sälja? vill inte blev stående med en svårsåld bil sen.
Känns Z3an mycket modernare?
Z3'an har en hel del inredningsdetaljer som kommer direkt från E30'n. Jag tycker det är helt ok men det är en fråga om smak... Bortsett från det så är Z3 en nyare bil överlag och kanske en aning mera läcker en E36'an.
Trots allt skulle jag ändå välja en E36. =)

mvh

///Boooze

BMW Club Finland #2046
LME, kan en billig men fin 328 cab -96 vara intressant? 142 000 vill jag ha. Maila i så fall.
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Jag har bra kontakter nere i Tyskland och får en 328 cabbe för 11.000-12.000 Euro.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag skulle väja en z3 om jag skulle köpa cabbe. Troligtvis kan du köpa en hyffsat billigt runt feb/mars och sedan sälja den i höst utan större förlust redan runt hösten. Jag tror att suget på z3or är större en e36 cabbar.
Jag tror att båda alternativen är lika efterfrågade och lätta att sälja. Men varför kollar du inte här på börsen och ser hur många är det som söker respektive model? Jag brukar pigga up mig lite genom att se att det alltid finns annonser där folk efterlyser min bil....
Skall du behålla 528'an och ha cabben som ren lekbil? Då är svaret busenkelt. Z3

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
Som Fredrik M säger... Ska du ha två bilar så är nog en Z3 Roadster roligare (som sommarbil). Men om du bara ska ha en bil så är en E36 cab betyligt mer praktisk. Baksätet går att använda upp till ca 90 km/h med taket nere. I högre farter är det ren tortyr ;-)

/Fredrik

---
BMW Club Schweden, Länk
Östgöta Sportvagnsklubb, Länk
Min M3 Cabrio i galleriet: Länk
mase
(bmw)cabbare är oftast lätt sålda.z3 e rolig men väldigt "trångt"jag hade en sådan i sommras(lån)och märkte man tröttnar fort på strl.

jag hade valt E36 tror jag.

blixter och dunder....
Go
227
GoinLegit
325iC -93
Jag har ochså övervägt att köpa CAbbe. Det blir en E36, känns som mera bil för relativt lite pengar, jämfört med Z3.
Mejla gärna om nån vill sälja en E36 Cab, inga 318 dock.

MVH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.