AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
570

Jesper W Adapter plattor M5 insug till M30

Hello Nasty!
Hur har det gått har du fått tag i någon som kunde skära till plattorna? (pris?)

Tänkte även höra med dig om termostathuset, är man tvungen att bygga en adapter där också eller kan man anv. sig av något annat termostathus?

Mvh/Henrik

Je
722
Jesper_w
BMW 3,0CS -73 Blivande "sportvagn"
Hej.......

Jag har varit sjuk sedan onsdags... :-( Så det är data premiär sedan dess idag...

Har lagt ut en förfråga, ej fått något svar...... Mailade killen idag igen.......

Hör av mig så fort jag vet mer...

Termostathuset svetsade jag om på min bil...... Går väl att göra en adapter ocksåa antar jag...

Mvh Jesper
Je
722
Jesper_w
BMW 3,0CS -73 Blivande "sportvagn"
Hej hallå........

NU.......... Pust äntligen finns det en lösning inom räckhåll..........

Ursäkta att det dröjt........... Men men....

För bästa resultat och ekonomi får ni som är intresserade kontakta Petri här på forumet... 535 GT42 inte den andra.... Han ska tillverka plattor i 10mm alu........

Nummer.... 070/4978749

//Jesper
Pe
269
Petri.
535-88 TA51,710hk 904nm
Alpina B10 BI-Turbo -91
540IA Touring -94
325 cab -87
Hej,priset kommer hamna på 600kr för komplett sats,jag kommer enbart och köra i 10mm tjocklek eftersom det fanns rätt höjd direkt i den tjockleken,det bästa resultatet blir om ja kör en oval port och ni sen slipar bort den övre bullen i toppen och den undre bullen i spjällhuset,då blir nog matchningen rätt grym,annars får ja köra ett mindre hål o ni får palta i bägge sidorna på adaptern,då blir nog resultatet inte så där riktigt bra med 10mm tjocklek.

Mvh Petri
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.