|
|
|
|---|---|
|
Vad har ni för snittförbrukning enl datorn? Jag har vid 800km 15.5l/m 1400km 12.2l/m Blir det lägre? | |
sebbe_bmw |
Förstår inte riktigt vad som menas! Men den borde väl ligga på knappt litern om man kör lugn blandadkörning! Sebbe |
|
Hmm kanske jag var lite otydlig. Bilen har gått 140 mil och snittförbrukningen är numera enl datorn 1.2L/mil När den hade gått 80 mil var snittförbrukningen 1.55L/mil. Vad har ni andra för erfarenhet? Blir förbrukningen vid blandad körning, mestadels stadskörning, lägre? |
|
elof |
körde hem en 330ci från tyskland med 0,84 i snitt utan att slököra det var march farter på typ 160km/h på autobahn.....vid svensk snålkörning lyckades jag få ner den till 0,63 l/mil dock endast under landsvägskörning o väldigt försiktig med gaspedalen ..... |
| Bilen är helt nylevererad. | |
|
ca 0.8 l/mil landsväg. /S |
|
|
Player: Du kan räkna med sjunkande förbrukning till nästan 1000 mil. Så har gällt för farsans 525i -01 och brorsans 530iA -01. Nu med över 2000 mil på mätarna så: 525i = 0.77 landsväg 530iA = 0.82 landsväg och min 328i -99 = 0.73 landsväg ...och 1.4 l/mil stadskörning i minus 10 grader :-) Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Efter att jag varit nere i Malmö hade den dragit 0,76 inklusive idiotkörning i stan pga. att jag körde fel. Med lugn, lugn landsvägskörning fick jag den till 0,64. 0,84 vid senaste tankningen. Bilen har bara gått 280 mil så lägre kommer det att bli. === /MP |
|
|
Hej! Det verkar som vissa Bmw bilar behöver längre inkörning för att bensinförbrukningen skall sjunka till normal nivå. Som t ex min polare han köpte en ny 325-01 och hade en bensinförbrukning på 1.4l/milen. Sedan så sjönk den undan för undan till normal körning och det tog ca 2000 mil innan han fick ner b-förbrukning till ca 1l/mil. Nyligen köpte han en ny 525-02 och han har en b-förbrukning på 0.96l/milen efter 1 tanken. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.