|
|
|
|---|---|
|
Beteckningar: 704 M-Sportfahrwerk M Sportchassi 705 M Sportfahrwerk II M Sportchassi II Avser E39 98-a. MVH/Andre | |
|
Ingen som vet... ? God fortsättning! /Jake |
|
| Misstänker att det skillnaden ligger i ev.andra dämpare samt fjädrar?! | |
|
Andrè: Verkar som det bara är vi som är intresserade i ämnet på detta eminenta forum ?! Jag tror att du har rätt, men vad är skillnaden... ännu hårdare dämpare/fjädring och styvare krängningshämmare, de kan ju inte ha blivit mjukare i alla fall ? Sitter som tight "strykjärn" på kurviga vägar och känner f-n varenda bula som däcken råkar skava på! Men det är ju klart, nöjet att köra på småkurviga vägar, överväger irritationen av stötigheten från vägbulorna. Kollar upp med BMW i Tyskland... måste få reda på vad som gjorts! Ingen annars som vet... ? /Jake |
|
|
Vet inte men kod 704 fanns även på E34 så 705 är antagligen en förfining av det tidigare chassiuppsättningen finns kod 704 kvar i utrustningslistorna efter 1998? MVH Stephan |
|
|
I min utrustningslista står det KOD: 0704 Sportfahrwerk M Återkom gärna i ämnet Jake. ;-) MVH/Andre |
|
|
Fick detta svar idag... så nu vet vi vad som gäller ! Här kommer ett efterlängtat svar. 704(M sportfjädring) är en fabriksoption som innebär sänkning och hårdare stötdämpare jämfört med standard. 705 är en del av BMW:s M-sportpaket och jämfört med 704 utförandet så blir bilen lite ytterligare sänkt samt att den får lite hårdare stötdämpning, skillnaden är dock marginell. Hoppas detta svar är till belåtenhet. Med vänliga hälsningar BMW Group Sverige Kundrelationer Hälsningar! /Jake |
|
|
Bra jobbat Jake. Då vet vi hur det ligger till. Marginell skillnad. Länk MVH/Andrè |
|
|
Hmmm vad är då kod 227 som jag har? Är det ekvilent för Touringen? 227 M-Sportchassi, sänkt chassi med nivåreglering |
|
|
Tjena Stout. Hur gick det med filerna? :-) Länk MVH/Andrè |
|
| Det är ingen skillnad mellan dessa koder. Ena koden är till Sportpaketet den andra om man beställer detta option löst, alltså sportchassit. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.