|
|
|
|---|---|
mase |
hur kommer d sig att sedanen e snabbare än sportcoupen?? coupe ser mer sportig ut oxå? blixter och dunder.... |
|
Coupen är tyngre än sedanen /Dominik |
|
|
Men ack så mycket skönare linjer! Henrik |
|
|
sedanen liknar en toyota ;) |
|
mase |
tycker mer om coupen!!! sedan verkar vara mer farfars bil.men d finns undantag. blixter och dunder.... |
| Fast Toyota Avensis började byggas efter E36 sedan, igentligen är det Toyotan som är lik BMW..men visst är det sorgligt...får man stjäla hur som helst igentligen? | |
| egentligen skall det va!, fyy mig. | |
|
Vad väger sedanen resp. coupen då? ---------------------------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
mase |
så som jag har fattat d ska coupen väga mer. såg att på tävlingar kör don sedan bilar?! vad d kan bero på vet jag inte,kan finnas nån sorts regler för d.(?) blixter och dunder.... |
ant |
i etcc och stcc är reglementet så att man ska åka med en 4d sedan kaross. därav är dom bilar du har sett i sedan utförande. ============================= Länk |
| Coupen o sedanen väger lika mycket på e46:orna iaf | |
|
Ni som tycker att Avensis är lik 3-serien. Kolla Mitsubishi Galant och jämför med E36. Vilken rip-off. My Bimmer is my mistress |
|
|
Coupén måste förstärkas p.g.a vridstyvheten. Därför väger den 20 kg (eller nåt sånt) extra. Varje fall på min. Tapio |
|
| Ja.... coupén är vackrare, men vad gör man när familjen vill ha ett ord med i spelet, tycker ändå bytet blev till min fördel. Volvo 745 till 325 sedan.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.