|
|
|
|---|---|
Danne182 |
När man startar bilen och släpper nyckeln så stannar motorn. Någon som vet om det finns något start relä eller någon säkring? vad har de 2 orangea och ett vitt relä för funktion, någon som vet ? är det någon som har ett elschema ? kanske kan ge mej en address... Danne |
|
Hittade till 325i-88. Kanske kan hjälpa!? Länk Mvh |
|
Danne182 |
de skulle nog fungera, men länken funkar inte.....kan du skicka det istället? till min mejl ? Mvh Danne |
|
stannar bilen så fort du släpper nyckeln...då kan det väl inte vara ett relä som är kasst...jag tycker det mer låter som ett kasst tändningslås...eller har jag fel??? /Henk BMW CS #5075 |
|
|
Hej! Kan skanna ett imorgon om det är intressant? (Från den svenska rep.boken.) En billig men bra investering, fast i dagens läge hade jag nog köpt dendäringa engelska varianten. PeterB Länk |
|
Danne182 |
ja, bilen stannar så fort jag släpper nycklen, kan de va tändningskåset? någon annan som haft detta problemet? |
Danne182 |
bornius, de skulle vara hemskt tacksamt ! ;) |
|
Går bensinpumpen? Dersom du ikke hører den starte og kjøre i 1-2 sek,under i det du skrur på tenningen, er det kanskje der promblemet ligger. Er kanskje selve pumpen som er defekt (på 88-> = dyrt!) men sannsynligvis bare bensinpumpe relêt. |
|
Danne182 |
nä, bensinpumpen går, han får soppa o allt, men det måste ha o göra med tändningslåset.... |
|
Hej! Verkar som du råkat ut för samma fel som mig. När bilen är kall och man skall starta så tänder motorn och man släpper nycklen och motorn är död. Korrekt? Detta händer inte alltid för mig men tillräckligt ofta för att det skall vara irreterande. Själv har jag bytt en del så som bränsle pumps relät och tempgivaren till styrboxen utan resultat. Det sista jag kommit fram till är attt pumpen inte går den korta stund precis när man vrider på tändningen. Någon som vet var felet ligger? Mvh Håkan |
|
|
Skannade bilder kommer under morgondagen. PeterB Länk |
|
Danne182 |
tack PeterB, men de löste sej.....jag fick nollställa datorn....veti inte vad som hade hänt, men nu går bilen som en klocka......så nästa anhalt, besiktningen....tack för all hjälp ! Mvh Danne |
Danne182 |
tack PeterB, men de löste sej.....jag fick nollställa datorn....veti inte vad som hade hänt, men nu går bilen som en klocka......så nästa anhalt, besiktningen....tack för all hjälp ! Mvh Danne |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.