|
|
|
|---|---|
Leibel |
Tjenare Tror mig bräckt motorn på min 318 e30 totalt, möjligtvis en ventil, vevlager eller topppackning som gått åt hel*ete.. Motor byte är därför intressant, SBP bryr ja mig inte om eftersom bilen ändå inte kommer gå igenom nästa gång. Vilka motorer går att kränga i bilen utan problem = Så gott bara sänka i och byta motorhärva? 320/323 och 325 Vilka bilar har samma växelådor som min och går det att kombinera tex 320/323 motorer med min 318 låda? tacksam för svar MVH Leibel |
Leibel |
vid närmare kontroll så är troligtvis (och förhoppningsvis bara) en ventil krökt. Har fått tag i en topp till en 318 av lite nyare modell, 89 tror ja den är. Toppen ser inte alls ut som på min 87a men är blocket samma? Skulle det gå att flytta över bara toppen eller måste man ta med kabelhärvan och boxen? MVH Leibel |
|
Det passar inte överhuvudtaget. Den nya toppen du fått tag i är från en m40 motor, den nya versionen 8ventiler 1,8:or medan du i din -87 har en m10. Den är det dock både billigare och enklare att hitta delar till då det har funnits m10 sedan 60-talet någongång? (rätta mig om jag har fel) //Johan dreiachtzehnis Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.