|
|
|
|---|---|
| hur får jag enklast reda på om min bil är chippad som förra ägaren sagt att den är? har ej kört någon likadan , så det är ju svårt att jämföra! | |
bulldog11 |
Det är väldigt svårt att känna någon skillnad. |
|
jimpan: kör i de fasta lägena o se ifall varvstoppet e flyttat... e på på vissa chip. lådan kanske lägger sig i ett nödläge då... men de ska bara va till att dra ut säkringen o i me den igen så e de som vanligt igen. (har jag hört iaf) lycka till =) ---------------------------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
jag blir glad att höra att lådan kan lägga sig i ett nödläge pga chippet! ett av mina stora problem har nämligen varit att en varning lampa för växellådan har lyst med gämna mellanrum. Då har jag stängt av bilen för att sedan starta igen och lampan har slutat lysa. Menar du att om jag tar bort chippet så börjar bilen fungera i harmoni igen? Med trimchippet varvar man för mycket för vad automatlådan gillar? Och då tänds varningslampan och växellådan spärras i det läget dan var i... Jobbigt problem att beskriva men typ så här har jag haft det. Om det är problet kan jag då byta chippet själv då och få bilen att gå igen? jimpen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.