|
|
|
|---|---|
|
Fick hem ett erbjudande om att lackkonservera och klädselimpregnera bilen. Någon som har hört talas om det här? Nån som provat? Tacksam för svar. kim | |
|
ditec är religion här...... *S* |
|
sacke |
Kan varmt rekomendera detta. Har gjort det med mkt gott resultat på min 328. Dessutom så håller det väldigt länge UTAN efterbehandling. 6 års garanti lämnas på nyare bil,och man kan tvätta bilen med avfettningsmedel utan att konserveringen försvinner. Jag betalade ca 2500:-. för detta (endast lackskydd). Dessutom är det ju miljövänligt och silikikonfritt. Så testa om du fått ett bra pris. Sacke |
|
Nån mer som har provat? Fler åsikter? kim |
|
| Följ gärna upp med vem som utför och resultat samt pris, det låter intressant, DITECén är lite för dyr på en 7år gammal bil | |
| Jag undrar vilken marginal det är på det medel som rekondare använder. | |
|
Brorsan köpte en 525:a förra vekcan som fått den behandlingen nyligen. I dagsläget kan jag inte säga hur bra det är men jag får återkomma framåt våren. "moonflower" vet förmodligen mer i ämnet, kom hit och berätta Kalle! Mvh. Micke Länk |
|
|
Vi har provat detta sk. lackskydd på några bilar där ½ bilen lades med detta och den andra halvan med Lahegas Tougguard. Efter ca. 20 tvättar varav 10 med avfettning så var denna produkt helt borta! Nej, satsa dina pengar på en produkt som fungerar i mitt tycke Toughguard från Lahega www.lahega.se där finns förteckning över återförsäljare. Eller ditec och deras återförsäljare. Toughguard och Ditec behöver inga mirakel tvättmedel som Diamondbrite gör. Ett bra lackskydd ska ju vara ett skydd och inte ett mer arbete vid tvätt. Men det brukar alltid dyka upp diverse produkter men kläm käcka slogans då och då, men detta tar nog priset. |
|
|
nyss: Du verkar inte så possetiv till detta. Vill/kan/orkar du utveckla dina erfarenheter? Mvh. Micke Länk |
|
sacke |
nyss: Borta efter ca 20 tvättar?? Om dom nu lämnar 6 års garanti ...så lär dom ju inte få göra annat än ''backjobb''.....Är det möjligen så att du jobbar med rekond och med ett annat märke;) Player: Själva lackförseglingsmedlet kostar ca 800-1000:- att köpa in för en rekondare. //Sacke |
|
På momangen, Micke:-D! Nyss; vilka är "vi"? Eftersom jag är den putspedant jag är så var jag noga med att välja lackskydd. Jämförde resultat, pris och utlovad hållbarhet på olika metoder, och kom fram till att diamond bright ger solagbart mycket för pengarna. Ditec mfl. betydligt dyrare lackskydd kan i vissa fall ge något bättre resultat, men den eventuella skillnaden är försumbar enligt min åsikt. Jämför med tex två olika telefoner; den ena kan du ladda upp 480 och den andra 500 gånger innan batteriet är slut. Har testat DB på 525:an och 320:n, och jag är helt nöjd. Vill någon ha mer ingående redogörelser, så ring Robban på Kista bilvård, tjöta lite och hälsa från mig! Han har stenkoll och superpriser! /MVH Kalle "let the Best Machine Win!" |
|
|
Hum, solagbart? Oslagbart:-D! "let the Best Machine Win!" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.