|
|
|
|---|---|
|
rekommendera lite sajter och grejer ang väghållning samt krängningshämmare så e ni j****t snälla ps hur svårt e det att få dit m5 skivor och ok och klossar på min bil? v8-power | |
| Glöm M5 (vet inte om de passar) ok och skivor och köp istället ett par 4kolvsok från en 750 -92-93 (tror jag det var) och sedan skicor till det, det passar rakt av till e34:an och då blir det skillnad som natt och dag och dag, jag gjorde det på min och totalt med nya skivor belägg och beg. ok så kostade allt ca:3500:- medans endast nya ok skulle kosta ca:7000:- sen om man vill ha ytterligare lite tryck så byter du till stålomspuna bromsslangar. | |
|
tack för svaret men ska jag bara handla typ beg ok på skroten och sen köpa nya skivor vad ska jag köpa för belägg vill ha bromskraft funderar på att essa min bil alltså kompressor. |
|
|
Har min 740 -93 4kolvsok? /Pastorn |
|
|
getrag: Du har 302x20 skivor fram och 300x20 bak. Byt till 328x30 från 850Csi fram och till 328x20 från M5 3.0 '95 bak. Du bör använda nya klossar och skivor och beg okar Kolla här för mer info Länk Lycka till |
|
|
Hej getrag igen Titta på den här sida ang dina bromsupgraderingsplaner Länk |
|
|
Här står det du vill veta tror jag! Länk -------------------------------------------- Söker trimmad M30-motor, helst Alpina B10 3,5 lit |
|
|
EsaPekka: Mycket proffesionellt och intressant läsning. Det är så att jag blir sugen på att byta till 4-kolvsok på min E-39!! Mvh, Steaman |
|
|
ja tack så mycket grabbar men det verkar som att det räcker med lite hög temp bromsvätska och ebc belägg till min 540 gör nog susen v8-power |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.