|
|
|
|---|---|
|
Stolsvärmen har fungerat oklanderligt på min E38...tills för en dag sedan. När jag skulle trycka på knappen för själva stolsvärmen lyser den i ca 2-3 sekunder sedan släcks den. Därefter blinkar den bara till när man försöker trycka på den igen. Nästa gång händer igenting då man trycker, och ibland kan den "frysa", dvs låsa sig i ett lysande läge. Ingen värme i stolarna heller, varken förarstolen eller passagerarstolen. Vad beror detta på? Någon som vet om det kan röra sig om ett spökande relä eller liknande? Det borde inte vara själva värmeelementen, då bägge stolarna slutat fungera. //Rallegol | |
|
...vet inte vad det var för underligt som hände tidigare, nu fungerar stolsvärmen precis som vanligt igen. Inga konstigheter, bara skön värme... :) /Rallegol |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Stolsvärmen drar ju rätt många ampere, kan du haft lite klent med spänning tillfälligt i batteriet?? MVH Hasso Länk |
|
Problemet uppstod visserligen efter att bilen stått still i 2 veckor, men efter att ha kört 25 mil borde väl ändå batteriet ha full kräm. Tror inte på den teorin, men tack i alla fall. /Rallegol |
|
|
Hej RALLE7. Jag råder dej till att pilla ur bägge knapp-enheterna, och rengöra dom noga. Knapparna är så utsatta för smuts eftersom dom sitter ju som en "uppsamlar-skål" för smuts.Samt att dom är väldigt känsliga, rörelsen i knappen är så minimal att lite smuts sabbar fjädrings funktionen. Mina vart precis som du förklarade,men fungerade efter rengöring perfekt igen. M.v.H JAWEN |
|
|
JAWEN, jag vet inte om knapparna ser lika ut på min E38 som på din 750 -90. Mina knappar sitter inte i någon dammuppsamlingsskål...(de sitter på kliman helt vertikalt) Men men, jag har inga problem längre, de fungerar klockrent och sprider värme som aldrig förr! :)) Skönt nu när vintern är kall! God Jul också för den delen! /Rallegol |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.