AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
372

Max planing?

je
19
jele77
525iA Touring -95
2002 A 75
Har en 02:a från 75. Tänker trimma den lite grann med 284-graders schrickkam och dubbla weber 45:or. Ska jag plana toppen också när jag ändå håller på?. Ger det nån märkbar effekt och i så fall hur mycket kan jag plana utan att få problem med kedjesträckaren?
Tacksam för svar.
Du ska inte utgå ifrån hur mycket du kan ta ner innan kedjesträckaren säger ifrån. Välj ett kompressionsförhållande du vill ha och ta ner så mycket som krävs för detta istället. Annars kan det bli alldeles för högt.

Sen måste det ju finnas material mellan packningsytan och vattenkanalerna också...
KOlla på 02-tavlan där har fredrik skog förklarat hur man gör om till mekanisk sträckare, mkt enkelt!! Sen tar du och filar kamdrevshålen avlånga så har du fått dig ett justerbart drev, använd dock högkvalitetsskruvar och bra låsbrickor till drevet!!

sudden
ett gott råd höj inte kompet till mer en 11.5kg om du ska köra på handels bensin problem med spikning osv + att dagen soppa har så dåligt energi värde att det inte är lörnt att ha högre komp.Kolla vad dom rekomendera för komp till kammen
sudden: en rättning. 11.5 i kompressionsförhållande, som inte alls är samma sak som kg...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.