|
|
|
|---|---|
|
Som sagt som rubriken säger, så behöver jag byta koppling på min b10,den slirar som sagt, men orignal kopplingen var ju lite i dyraste laget från alpina. E mycket TACKSAM för förslag på vad man kan göra, gärna ideer med en starkare koppling, kommer förmodlingen att höja effekten i framtiden på bilen. =) nu har jag snart renoverat allt i bilen, men vad gör man inte för sin drömbil!!!!!!=) | |
|
På www.reservdelar.se. finner du telenummer tilldom. Ring dom för dom säljer sportkopplingar till tex M5...den kopplingen är hårdare än alpinans koppling. Har den i min M5 -92...fungerar kanonbra. Dom är återförsäljare till Mekonomen,så titta in på närmaste mekonomen och be dom beställa den tilldig. bengan |
|
|
Vill höja ett varningens finger för att välja "fel" koppling till BiTurbon. Om du planerar att montera en "pirat" koppling, ta hjälp av proffs. En bekant förstörde en E34 M5 koppling (för klen) och en piratkoppling (tävlingsvariant) innan bilen lämnades till Jarls i HBG, som konstaterade att det bara var originalkopplingen som höll måttet. Mao. han blåste pengarna för två andra kopplingar, och var ändå tvungen att köpa en original. Du kan väl se dig omkring, kanske finsn det något alternativ, men överväg ändå original... då bibehåller du dessutom andrahandsvärdet på din bil. |
|
|
Jag tar inte SACHS som pirat koppling iallafall... Min är sportkoppling från sachs är J-vligt hård. Mycket hårdare än orginalkopplinge som satt tidigare,och kompisens nya orginalkoppling. Vet inte vad en nya orginalkoppling kostar men den jag har är mycket dyrare än orginal... Bengan |
|
| Jag kan säga att jag har fått ett pris på bara kopplingen, det var 47000kr, och biturbon:s koppling har jag hört att det inte e den bästa? | |
|
Var fick du det priset? Kommer inte ihåg vad jag betalade för min...men det var mer än 4700kr och mindre än 47000kr ;) Antar att du skrev fel ang priset!! Bengan |
|
|
47k för en originalkoppling? Ajajaj... var det genom BMW Solna eller? Mitt tips: Ring Jarl's imorgon bitti, de är inte Sveriges billigaste Alpinaimportör, men förmodligen den seriösaste i förhållande till pris. Följande är en regel som alla Alpinaägare (som inte har en skruv lös) bör följa. Köp ALDRIG en del genom BMW's återförsäljarled, de verkar ha en multiplikator som gör att alla Alpinadelar som passerar deras datorer erhåller en 100%ig prishöjning. Importera själv från en auktoriserad Tyska Alpinahandlare, eller vänd dig till ex. Jarls. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.