|
|
|
|---|---|
|
Ska dela med mig om mina verkstadsäventyr. Förhoppnings kan de vara till nytta för andra. Allt började efter service och byte låskolv förardörr. Vid hämtning tjuvlåste bilen. Larm av öppnar och stänger dörr. Efter 30-60 sec låses dörrar, men larm slås ej på. Reklamerar: misstänker slarv, då både mikrobrytare och låskolv bytt. Felsökning utan fynd misstänker larm. Tfn kontakt med larmkunnig som skickar tillbaks mig till BMW verkstad. Ny felsökning, timpenning samma svar. Efter ytterligar felsökning på annan BMW aukt verkstad besök hos aukt larm företag. Larm klarar självtest utan anmärkning. Och nyinsatt låser det ej bilen. Skickas tillbaks till bilverkstad ny felsökning där. Lösningen: Efter emailkontakt med larmtillverkare där jag berättar om alla mina försök att få felet åtgärdat får jag veta att larmenheten kan styra antigen motor eller styrenhet till motor. Om när larm kopplas till styrenhet kan även mycket små läckageströmmar finnas. Happy ending: Larmcentralenhet bytes --->frisk bil. Behöver ej betala ny centralenhet trots att larmet äldre än 3 år. Total kostnad felsökningar över 6 mnd 3-4 tusen. Kostnad larmverkstad 1 arbetstimme. Gubben la ned två och fixade ny enhet. hmm blev långt. Tror bilmodell låg mig i fatet. Dvs hade samma händt på 316 hade det inte blivit så många felsökningar. Erfarenhet av och allmännt krångel med 750 gör kanske även enkla saker svåra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.