AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
453

e28 demont.instrumentgruppen..

ma
21
mackanz
M535i vit -87
Panelen är oskuld.... finns det ngt klurigt trix. Vilka skruvar o var sitter de som behövs för att plocka ner instrumnentgruppen,ska byta batterier.Har inte tummen mitt i handen men jag vill inte råka ta bort femton skruvar i onödan,då uppstår ibland knarrande ljud.(sådant du hör i nya v70:n men inte i en 15 år gammal bmw....)

na
192
nallebjorn
525 (e34) -91
På min sitter det 2 skruvar i överkant på
instrumentpanelen, skruva bort dessa och det skall
gå att försiktigt lirka fram instrumenthuset...

po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Det underlättar väldigt om man tar bort ratten först. Det går två kablage till mätarhuset vars skarvdon har låsbygel från sidan. Sedan är det ganska många skruvar för att avlägsna bakkåpan. Beroende på årsmodell och motor, skiljer sig sedan tillvägagångssättet något, men det är ganska självinstruerande.
Panelen sitter med 2 skruvar i ovankant, lossa dessa. Har du inte ställbar ratt får du nog ta loss den innan.
Lossa kontakterna på baksidan av panelen, minns var dom satt!!!
När du sen har allt i näven är det 8 st kopparfärgade skruvar för att få loss instrumenthusglaset, lossa klockans justeringspinne innan.
Sen är det lite olika beroende på vilken modell det gäller, men du ska lossa i princip allt, batterierna finns även dessa i två modeller, på min har tidigare ägare bytt kretskortet, och det sitter då litium batterier (upptäckte detta efter att jag köpt 2 st nicd) och dessa sitter ovanför klockan, annars sitter NiCD batterierna ovanför tempmäteren.. *pust*

#232 i E28 registret
Länk
Länk

Det går att ha kul med en snik-modell !!!
ma
21
mackanz
M535i vit -87
Tack för tipsen :) ....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.