AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
438

försvinnande kylarvatten E21?

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Jag har märkt att jag måste fylla på någon liter kylarvätska efter någon/några veckor eftersom nivån
sjunker så att den ligger mellan bottennivån och normal strecket. Det underliga är att det finns absolut ingen läcka, toppen utbytt mot annan i bra skick samt planad med nya packningar osv, men det sjuka är att det försvinner bara någon liter eller så, spelar ingen roll om bilen står i massor av veckor...inget mer försvinner. Såhär håller det på, man fyller på..och det sjunker ner...osv...varför?
31
412
318 grabben
318-82 s14 turbo
320i-82
318-76
750ia-88
det kanske är pumpen som har gått titta inunder bilen omm du kan se något vatten där

Livet börjar vid 180
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Hmm jag antar att du syftar på vattenpumpen...den har gått 100mil och är minst sagt ny.
har du haft tillgång till att provtrycka systemet ordentligt? kan ju vara ganska så svårt att upptäcka en liten läcka annars. om du nu har gjort det så tycker jag du ska åka till verkstad eller om du har nån kompis som jobbar som mek och be dom kom köra ner avgasprovarn i expansionskälet. läcker det ut komp i vatten kanalerna får du utslag på mätaren..
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
danne.b har faktiskt aldrig gjort ett kompprov, men har en kompis som driver en verkstad. Förstår fortfarande inte varför det försvinner en liten mängd och inget mer oberoende hur mycket man kör.
yttryck
Angående läckande kylvätska
kolla så att inte värmepaketet(fläktsystemet) inne i kupén läcker.
Kontrollera även att dina tygnmattor är torra.
ett annat tecken på läckande värmepaket är att det hela tiden immar igen rutorna vid körning.
Igor

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Mina mattor fram blir fuktiga då det regnar, aldrig annars och har så varit sedan köp för 3 år sedan. Kylarvattenförsvinnandet har uppstått nu så det har inte med värmepakettet att göra antar jag, förmodligen en smygotät kylslang eller liknande..bytte ju vätska nyligen samt andra slangar..emn det är bara så himla svårt att få det helt tätt.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Jag tycker inte att jag har haft mer imma än vanligt så jag vågar nog utesluta värmepaketet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.