|
|
|
|---|---|
jocker18@home.se |
hoppas jag inte gör bort mig. har haft många nära polare som är heltnöjda iaf WmB SoundZ |
| Waste of money är mitt råd, köp ngt annat trevligt:) | |
|
Är inget att rekommendera! Här har du lite att läsa om Teflonpreparat: Länk Om du inte orkar läsa: 1). Teflonet har lägre filmstyrka än bra motorolja. 2). Med en bra motorolja kommer inga metalldelar att mötas eftersom oljefilmen separerar dem. 3). Teflonet kan göra att oljefilmen får svårare att fästa på metallytorna = hindra oljan att göra sitt jobb = ökad risk för att metalldelarna möts vilket leder till högre slitage. 4). Teflonet sväller kraftigt när det blir varmt = risk att det proppar igen oljefilter mm. = försämrad oljecirkulation och därmed minskad kylning och smörjning. 5). Teflonet har en förmåga att ansamlas "klumpvis" efter oljekanalernas utlopp och kan därmed störa oljeflödet i motorn. Olika tester har visat på att motorerna slits mer med ex Slick 50 än utan pga att det försvårar för oljan att fungera optimalt. Dessutom är det dyra preparat. Lägg de pengarna på en bra syntetolja i stället! Då mår motorn bäst. För övrigt har man i USA börjat gå hårt åt företag som lovar mirakel, ex Slick50, Duralube...de har fått höga viten om de fortsätter med sin "falska" marknadsföring. Jag har själv behandlat en motor med Slick 50, men då viste jag inte vad jag vet nu om sådana preparat utan jag gick på marknadsföringen! Skulle aldrig göra om det! Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.