AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
606

BMW 740?

Tja... Jag har blivit helt besatt av BMW 740, å jag har kollat på 95:or å 96:or, men håller grejerna när det är så "gammalt" .Mycket el å pyssel som kan krångla.
Mitt alternativ var en saab 95 eller liknande, men det känns ju lite väl vanligt. Nån som har en BMW i dom "årskullarna" som kan hjälpa till att tycka???

Fallis
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Ny på sidan ser jag håll tillgodo med följande repotage.
Länk
Sedan går det alldeles utmärkt att använda funktionen
sök inlägg och peta in BMW740 så kan du läsa ett par timmar säkert.

MVH
Hasso
Länk

KÖÖÖÖÖPPP

//Bimmerman
Zim Zimma here's my bimma
Länk
Varning för SUSAB
PeBe
Reservera ett antal kronor hos banken om du ska köpa en BMW av denna kaliber i dessa årsmodeller!
Kostar litet mer än en Volvo/Mazda eller nåt annat att hålla igång!

PeBe
Lyssna vad en KAT kostar...du behöver två...
Vanligt fel på 740...kolla så de inte klämt ihop dem när de skramlar!Lätt att göra med en garagedomkraft om det börjar skramla!

PeBe
740 95 hade garantiåtgärder på bakluckan(rost inifrån)
Rätt så bra om det är åtgärdat.
Kolla tanken,rostar!

Tackar för alla svar.. Försöker läsa så mycket som möjligt om 740:n E38. Dyr bil att äga har jag förstått, hoppas det är värt pengarna, för dom är tydligen rätt svårsåld i sverige har jag hört..?!

Fallis
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Trög marknad är 7-seriens stora för och nackdel. Som köpare är det som julafton. Det finns många fina och välutrustade objekt för rimliga summor, jämfört med 5-serien. Men som sagt, var kräsen innan du slår till, för det är inte många som står i kö för att köpa en snik-utrustad halvgammal "storbumse".
Sp
507
Speddy
730i V8 -92
9-5:an på jobbet har kostat mycket mer pengar än min 730i V8 fån -92 att driva per mil. Mycket mera......
Trax
Bara att köpa. Inhandlade själv en 740i -95 med manuell låda i somras. Jag är helnöjd. Hade en 328i coupé -96 före denna. Mycket bil för slantarna får man. Garanterat!

/Trax
74
10
740i
Seat Ibiza 2001 ! !
Hej. Jag har haft 4st 740 och jag tycker dom är underbara.
1: Svart 740i 6vxl-95 med 20" BBS
2: Grönblå 740iA-94
3: Silver 740iA-00
4: Fjordgråmet 740iA Step-98, 11000mil

Den sista åker jag i just nu och den är också till Salu för 149 000kr. (Prutbart) Kommer läggas upp imorgon på Bmw Börsen om nån är intresserad.

Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Kör själv V8 och vet att det kostar ganska mycket pengar. Dom dyraste bitarna är:

1. Värdeminskningen, räkna med upp till 2.000:-/mån för en 740, 96'a.
2. V8'an är törstig, kör du ca 2.000 mil per år ökar dina bensinutgifter med ca 500:-/månaden jämfört med en bil som drar 1 l/mil.
3. Service, rekommenderas att genomföras på aukt verkstad och där kostar den dyraste servicen (Insp II) ca 6.000:-
4. Försäkring, jag gissar på mellan 500:- - 1.000:- för en helförsäkring beroende på ålder och var du bor mm.
5. Sedan tillkommer eventuell kapitalkostnad, skatt, tvätt, däck och reparationer (sooner or later).

Hoppas jag inte skrämde dig, men det är viktigt att känna till verkligheten innan man gör sitt köp.

roadZter
Si
123
Sigge
745D E65 -07 Voll
Underbar bil att köra! Verkar inte vara mycket som går sönder heller!
Utnämd till årets Lyxbil.
Länk
Statsministern åker också 7:a!
Länk
hehe 'Får ont i knäna av Volvo'!
Scheckheft
Hej, att köra lyxbil kostar naturligtvis. För att minimera riskerna ska man välja med omsorg. Finns ändå en del till salu. Ägde en 740 - 95 till för några veckor sedan. Enda problemet: servopumpen var glapp och byttes. Annars problemlöst ägande. Vanliga fel: Siffrorna i klimadisplayen/BC försvinner. Kolla katalysatorarna. Har bilen TV/navigator kolla att det fungerar (belysningen kan lägga av hos MK 1). Kolla historiken, bilen ska vara välservad. Som Aftonbladet skriver: häng dig inte upp på milen. En välservad 740 med 20 000 mil är inget problem. Låt bilen testas av BMW eller M-test. Välinvesterade pengar.
E 38:ans utseende/inredning gör att bilen kom att kännas modernt många år framöver
Lycka till

/Scheckheft
Visa användare
382
Micki
740ia-95
Jag Kör bil sen 1970 haft många olika bilar,men den känslan som jag har i min 740 har aldrig upplevt i nån annan bil.Det riktigt körglädje varje meter.Att det kostar lite mer än dem vanliga bilar,...big deal!

Går bestämd framot!
sv
19
svennet
911-75
MB 250se coupé -66
Jag har bara haft min 740 inågra dagar så
jag vet inte så mycket om dess fel & brister
men jag har åkt M5 i några år efter en lång rad med
MB´s & andra märken och måste säga att BMW kvaliten verkar bättre än Mercedes.
M5:an bara går å går fast den får smaka mest hela tiden!!(har gått över 22000 mil)

LIVET ÄR FÖR KORT FÖR ATT ÅKA VOLVO !!!!!
D_
160
D_D
550 iaT -07
760 Li -07
M6 -06
Har själv en 740 som jag fick av mina föräldrar när jag fyllde 20 -95 så jag har haft den sedan den var ny. Helt underbar och problemfri bil, som jag inte skulle byta mot någon annan bil.

D_
160
D_D
550 iaT -07
760 Li -07
M6 -06
Såg att jag skrivit fel årsmodell på min bil skall vara 95- och ingen annan

je
158
jesperw
540iA Touring - 95
Köper du en frisk bil, med servicebok och alla papper i ordning så bör du inte råka ut för några problem.

Naturligtvis kostar det lite mer att hålla än en Volvo eller SAAB, men det är ju ett medvetet val, eller hur?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.