|
|
|
|---|---|
|
Har gått i turbotankar till min 528 -86a och har lite funderingar angående grenröret Finns det någon här på forumet som gjort ett? Finns det någon som kan tillverka ett eller kanske råkar ha ett liggandes ? Nån som har bilder på ett sådant grenrör? ----------------- BMW E28 power! | |
|
Hej Kallis.Antingen pratar du med Jesper Wång,han har byggt grenrör till min 3.5l,han kan bygga ett åt dig.Eller så köper du ett grenrör från en 745a. Stefan.......... |
|
Tim_318i |
Grenrör från en 745 ? är inte det v8 i en 745? // Tim |
|
Stefan menar första generationens 7-serie. Där fanns det en modell som hette/heter 745 och den hade just en m30 som var överladdad. Finns några olika versioner på den motorn också om jag inte minns fel. Men ett sådant grenrör passar på en std m30. "Letar efter en trimmad E28" |
|
Tim_318i |
Ok stensth då förstår jag. // Tim |
|
ok vad jag förstår så ska 745 grenröret passa på min 528. Om jag nu skulle få tag på ett sådant grenrör skulle det lämpa sig bra till mitt turboprojekt att turbokonventera min 528? ----------------- BMW E28 power! |
|
|
Beror på hur mycket effekt du tänkt dig. Men för en ganska normal effekt ökning. ~100hk räcker det säkert till och lite därtill. //Johan dreiachtzehnis Länk |
|
|
Jag har inte hittat någon information angående om Tuoma har något annat grenrör än std på sin 745 och han krämar ju ur +500hk ur sin motor. Så nog borde det räcka till för ~100hk!=) "Letar efter en trimmad E28" |
|
|
Hur mycket är rimligt att ge för ett grenrör från 745 med wastegate? Har fått ett erbjudande för 2500:-. Är själv grenröret bra utformat eller skulle det kunna bli bättre resultat om jag lät någon annan bygga ett åt mig ? ----------------- BMW E28 power! |
|
|
Det blir troligen bättre resultat om du bygger ett eget.Orginalgrenröret är väldigt kompakt med snäva böjar men det funkar bra..Det blir även dyrare att låta någon bygga ett grenrör åt dig. tror att det är ett av mina grenrör du funderar på att köpa... Stefan......... |
|
|
Okey där ser man =) Grenröret räker nog för mitt bygge hör av mig. ----------------- BMW E28 power! Länk |
|
| Är också ute efter ett sådant grenrör, hör av er om ni har ett tillsalu eller vet nån som har ett. | |
|
Hepp!!!!!!!!!!!! Stefan har inte du fler rör liggandes?? Annars ¨år det väl bli budgivning!! *L* Hur som helst så tror jag nog att ett STD 745 rör räcker till de allra flestas behov här på forumet... Som sagt 500hk är nog inga probs. //Jesper |
|
|
Har bara ett kvar inkl wastegate.. Stefan..... Race to the last drop! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.