|
|
|
|---|---|
|
jag undrar jag har en 325ic 93 och jag undrar över vätskenivån i kylaren hur högt ska det stå, min står vid en sträck där det står cold ska det vara så? | |
|
Ja det är där nivån skall vara när motorn är kall. När det blir varmt tar vattnet mer plats. |
|
|
Cold? är inte de väldigt långt ner på kylaren??? hur hög ska nivån vara när bilen är varm då?? min är typ vid översta strecket (nästan full) är de fel? ---------------------------- King of the road |
|
|
På min så tror jag det är märkt "MAX" eller nåt sånt som anger maxnivån då motorn är kall, den nivån ligger ungefär i mitten av kylaren så det låter normalt att den är långt ner som du skrev (Wizzard). Annars är det väl bara att kolla i instuktionsboken, eller? Det står klart och tydligt om det i min bok iaf. ----------------------------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) |
|
|
Ok.. ska kolla upp det.. Men om vi säger såhär då.. Det är alldeles för mycket vatten i kylaren.. vad kan hända då??? nått som går sönder?? ryker ovanligt mycket ur avgasröret? eller kanske motorn inte klarar av att hålla jämn temperatur. tacksam för svar. ---------------------------- King of the road |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.