|
|
|
|---|---|
sebbe_bmw |
Hej!! Jag har en liten fråga... Stog utan för våran lilla affär här ute på landet och det kom en 540 E34 som jag aldrig sett innan men hur som hälst När ägarn kom ur affären tog han upp nyckeln och tryckte på den som för t.ex att låsa upp bilen från 20 meters håll...men då startade bilen istället...min haka hängde ner till marken !!!! Kolla noga in så att det inte satt nån annan i bilen men det gjorde det inte... Fanns denna funktion som tillval på 540 E34??? jag vet bara att det finns starthjälp på E38/E39 V8 och V12 att man bara vrir nyckeln till start och sen släpper den då går startmotorn tills motorn startar.... Finns detta på E32/E34??? //Sebbe |
|
Det finns sådana "moduler" att köpa för eftermontering främst i amerika. Det är alltså, mig veterligen, inte ett BMW-tillbehör utan snarare något efter-marknads tillbehör. Sök på www.google.com så hittar du säkert någon som är villig att sälja till Sverige om du är intresserad. /Mvh Zhivago |
|
sebbe_bmw |
Jag e inte inresserd av att ha nåt sånt men det va fräckt...nöjer mig me starthjälpen på 740n... Sebbe |
|
CarGuard har väl det, tillsammans med larm, stängning av elhissar/taklucka osv. Fårga 540Niklas, han har det på sin bil. Rätt fräckt ja. |
|
|
sebbe_bmw Har du ett Carguard larm så kan du typ koppla in vilka styrningar du vill via fjärren max tre styrningar eller ha två fjärrkontroller,har kopplat mitt på tändningen,startmotorn,och lyset fram ska köpa en dosa till så jag kan köra stereon med och öppna bagageluckan med. Mvh N |
|
sebbe_bmw |
Å fan... Fräckt Funkar det bra eller..??? E men du har starthjälpsfunktionen på den då va... Eller måste du hålla inne knappen tills den startar MVH Sebbe |
|
Hej igen måste hålla in knappen tills bilen startat men den är väldigt lättstartad,känns lika roligt varje gång man har varit o tankat tex,är mest glad för starten på vintern ut på balkongen starta bilen, borsta tänderna och gå ner till en lite ljummen bil känns som man sparar lite på motorn när man låter den gå lite på tomgång innan man åker i väg helst när det är ca -20 grader ute. Mvh N |
|
|
Känner den av om du har en växel i? -ridern- 525i 1990 24V |
|
|
Hej alla! Verkar ju skithätigt... någon som vet någon sida där det står om?? Mvh Magnus |
|
sebbe_bmw |
Niklas: Ha det skulle vara fint att ha....Jo BMW e lättstartade..... Börjar fundera om man skall skaffa sig än sån... Låses bilen upp när man startar den eller??? Sebbe |
sebbe_bmw |
E det E34 eller E39 du har |
|
Hej igen Det är en e-34 94 med automat så det går ju inte att starta med växel i, polarn har manuell så det gäller att det är friläge i annars tar ju bilen ett litet skutt vilket kan bli både pnsamt o dyrt. Har kopplat det så att bilen är fortfarande låst o larmad vid fjärrstart. Vet inte om det finns någon sida men Carguard säljer detta relä för typ 1200-1500 kr tror jag du har tre utgångar att välja på. Mvh N |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.