AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
473

M5 an drar ut batteriet...

Hej min M5 e 34 92 drar ut ett full laddat batteri på ca 30 timmar? om man inte kör då alltså. Men om jag drar ut säkring nr 20 så klarar batteriet sig typ hur länge som helst. och säkring 20 går ju till en massa saker typ nivåreglering ac mm nån som vet vad man kan göra????
tack på förhand
Dioden
Vad har du för larm? Hade liknande problem på min 92:a. Sätt dig i bilen med multimetern inkopplad på säkringen och stäng dörrarna . Kolla av under en tid på ca 10 min. Min drog då 2A i cykler på 2min inget, sen gick spjälmotorerna en liten stund sen inget på 2 min osv.Gör samma sak med dörren öppen och har du samma problem som jag hade så kommer den knappt att dra något nu. Mitt fel var att när start spärren inkopplas"dörren öppen mer än den tid som larmet är proggat för" så bröt den strömmen, helt korrekt, men när larmet är aktivt så ligger ju inte spärrarna i och det visade sig att på en sladdarna tror det var den gröna till tändlåset, där var det tjuvat ström till larmet, som i larmat läge matade bakvägen till bla acc:n . Jag kännde det på de två magnet ventilerna som sitter vid torpeden på vänster sidan , kunde ju steka mat på dom. dom drar inte lite stöm dom där. Jag fimpade den den tjuven och har inte haft problem sen dess. En annan sak du kan göra är ta av minus polen en stund och sätt tilbaka den sedan. När du sätter på den så hör om kupè fläkten går på då lite svagt samt om spjällmotorerna jobbar(ställer in sig). Lite svårt att förklara, men hoppas att det hjälper dig lite.Annars är det bara att mejla..
Dioden
Glömde, jag hade carguard 850 tror jag det hette.
Mejlen är ändrad, turbo@zeta.telenordia.se
tack för det alla symtom stämmer det e nog det
tack mvh stefan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.