AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.340

Bränsleförbrukning M5

Sida 2 av 2
Det var roligt med Alpina B6 3,5 när man tankade 95 liter i en liten E30. 30 litesextratank och 98 blyat blev dyrt på en gång :(
Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
Ivar!

Jodå det märks tydligt när man gubbkört ett tag! Då behövs några ordentliga urblåsningar för att den skall bli sitt riktiga jag igen!
Och att blåsa ur en M5:a är ju en rätt trevlig sysselsättning....om lagens långa arm inte syns till!

Per L
gu
394
gurr
M5 -95
S38B38.. kunde inte ha formulerat det bättre själv! :)

sedan är det väl så att vissa pumpar slutar pumpa vid 800 spänn? eller är det när man tankar på konto, så att inte nån annan ska kunna tanka slut på ens stålar man har på kortet, om man misslyckats med att haka tillbaks pumphandtaget?
Även om den syns till så räcker den ju inte till.... :) Ha Ha
gu
394
gurr
M5 -95
ivar.. haha, är det så? du menar att du har hängt av en o annan batongprydd schumacher? :)
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Min drar runt 1,5 milen, vem bryr sig när man kör m5.
Däremot hade jag Terrano V6 och den drog bensin mina herrar, så i helvete mycket, 2,5-3l/m. Den hade en förstorad bräsletank till 120l så att tanka full tank kostade styvt tusing aaaaaaaaa För övrigt betalade jag 18.500:- för helfösäkring med plus hos Trygg-H. (Solna, ingen garage, 26år) för att sedan sänka den till 16.500:- igenom min dotters barnförsäkring. Skaffa barn och sänk kostnader på sin m-bil!!!!!!Ha

Micke K.
Gurr: Vet inte men det e mycket möjligt!
Drömmen vore ju Alpina BiTurbo... Tanka för 1lök!!!! 110 liter...

Testa å hålla nivån i tanken uppe på en V12 med lite aktiv körning. Höhö..!

Ivar: Skönt å höra att det hålls i med det gammla järnet!!
tanka är inte kul, men man gör ju det likförbannat...

vete fan vad bensinen skulle kosta för att jag skulle sluta köra bil...

Länk
Mr Apex
Det spelar ingen roll vad bensinen kostar per liter. Jag tankar bara för 100 kr per gång...

Mr Apex
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.