AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
792

"eko"-mätare visar fel

Visa användare
72
såxåh
520i-78
635csi-83
hej.Har en 635-88 och bränsleförbrukningsmätaren(långt ord) i nederkant på instrumentpanelen visar helt fel.Går upp på 2-2,5 liter/mil vid minimalt gaspådrag(jämn fart).Den verkliga förbrukningen är helt normal,ca litern/mil.Har någon tipps på va detta kan bero på? Kan det vara mätaren som är felande eller kan den på något sätt få fel information från styrboxen?

såxåh
Co
987
Codriver
325i Coupé -92
Tejpa över mätaren. ;-)

Kul att se annan Jämte här på forumet...

//Erik//
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Är du säker på att den verkligen visar för mycket? Det brukar räcka att snudda på gaspedalen så sticker den mätaren upp till max. I alla fall på min 750i!
Visa användare
72
såxåh
520i-78
635csi-83
He!He! Nja har haft många olika beemers men ingen har gjort som denna...Den rör sig för övrigt väldigt långsamt också,hmm är det ingen som har något förslag?
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
JAg känner igen lite av det där...ibland har det hänt mig också att ecomätaren liksom vägrar att komma ner ordentligt trots smygkörning. Detta har hänt när bilen stått länge...men jag har ingen kontroll på hurvida den visade fel eller rätt då det uppstått på för kort sträcka.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Med smygkörning menade jag inte 30km/h statstrafik, utan jämn landsvägskörning i lagligt tempo.
ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
Hej, jag är inte helt säker men jag har fått för mig att dåliga SI-kondensatorer/batterier även kan påverka ekonomimätaren. Finns mektips på sajten om hur man byter dessa (för e30 samt e34, men jag tror instrumentet är relativt lika något av dem).

------------------
Always Diesel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.