AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
87.104

bmw modellbilar

Sida 9 av 10
852
Sörpan
325xi -02
Ser helt okej ut, märkligt att ingen annan gjort den i 1/18 förut...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Den där är en limitied edition om 2000 ex som redan är slutsålda så det är nog bara att klippa den på ebay fort som tusan om man vill ha!

Niklas

Fransosen
Visa användare
144
krihil
I3 REX 94 Ah -18
320d -14
E30 320i cab -89
E24 635csik -88

400 st (1:43+1:18)
#BMWCS 7112#
Mitt senaste kap, en E24 ombyggd till baur cabrio. Handbyggd 1:43
Länk
Har också själv börjat kapa tak på modellbilar. Här en E9 cabrio.
Länk

Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Var nyss och hämtade min F10 M5 1:18 som jag beställde för drygt ett halvår sedan.

Jag har förstått att KYOSHO inte längre har licens att tillverka BMW modellbilar så därför var jag väldigt nyfiken på vad den nya tillverkaren lyckats med.

Första intrycket är att kartongen är ny, man ser bilen direkt genom "fönster", lite kul.

Andra intrycket var att det inte var lika bra som förr, tyvärr. Ett intryck som bekräftades när man tar ur bilen ur kartongen. Däcken har helt fel proportioner, lite för grovt och fel placerat i hjulhusen. Aningen för långt ut.

När man skruvat loss bilen från plattan, likt vilken leksaksbil som helst från bburago så visar det det sig att huvarna bara öppnar en liten bit, inte så mycket som tidigare modeller och knappt att man kan se hela motorn, som f ö var betydligt mindre detaljerad.

Lacken var felfri men inte helt oväntat lite för grov. Jag tror det ska föreställa Silverstone II men är inte säker.

Inredningen var fin men inte lika fin som på en KYOSHO eller en AutoArt. Som tidigare, lite för grovt och inte lika detaljerat.

Det gick inte att lista ut vilken firma som ligger bakom tillverkningen men det känns lite mer leksak över det hela trots att det knappt gick att rulla bilen.

Den enda fördelen var väl att bilen var aningen billigare än de tidigare modellerna.

Min enkla slutsats är att om BMW inte återgår till KYOSHO blir det inga fler bilar till samlingen. Det var bättre förr :-)

Niklas

Fransosen
852
Sörpan
325xi -02
Tror att den är tillverkad av ett företag som heter Paragon. Har ingen aning om deras historia. Låter ungefär som Norev-kvalitet i mina öron. Dvs ganska bra men inte i Kyosho-kvalitet...

Visa användare
144
krihil
I3 REX 94 Ah -18
320d -14
E30 320i cab -89
E24 635csik -88

#BMWCS 7112#
Gör en liten uppdatering igen. Flera modeller har ramlat in men jag måste få visa två st:

BMW Z9 concept från 1999. Handgjord i skala 1:43 i ett enda exemplar.
Länk

BMW Asso di quadri av Karmann. Skala 1:43 nr 18/150
Länk

Köpte en Z4 E89 av Kyoscho också i 1:18 med upp-/nedfällbart tak. mkt trevlig modell.

Såg att det finns nya modeller som F30 i mindre skalor. Konstigt att dom inte uppdaterar BMW online shop när det gäller miniatyrer i skala 1:18.
Om det ens finns några att få tag i längre, sänker dom kvaliteten så är det ju inga som köper.
Visa användare
144
krihil
I3 REX 94 Ah -18
320d -14
E30 320i cab -89
E24 635csik -88

#BMWCS 7112#
Onlineshoppen har blivit mycket sämre. Fungerade bra för några år sedan men nu är det väldigt dåligt uppdaterat. Tycker även att BMW-handlarna här i Sverige har svårare att få sina modeller. Har beställt några st som inte verkan komma att levereras.
(Z9:an finns i ett fåtal exemplar och inte i ett enda som jag fick för mig. Tyskakunskaperna är inte på topp)

Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

E de någon som vet om 1M kommer som modell, 1:43?

MvH Micke
Visa användare
144
krihil
I3 REX 94 Ah -18
320d -14
E30 320i cab -89
E24 635csik -88

#BMWCS 7112#
Ja, den finns redan men i begränsad upplaga. Säljs på ebay.de för mellan 130-150 eur.
Mitt ex: (köpte den på ebay.de förra året för c.a 60 eur av en privatperson som hade 4 st)
Länk

Försökte beställa via BMW återförsäljare men de kunde inte få hem den.

Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Ok, tack, får hålla koll på en sådan då!
852
Sörpan
325xi -02
Fick hem Otto Models M5 E39 idag. Riktigt snygg modell, dock inga öppningsbara detaljer. Nu fattas bara M5 E34 i 1:18 så är samlingen komplett.

Fr
83
Fredrik.A
120d M-sport E87 -08
Rycker lite i tråden då jag som nybliven BMW-ägare skulle vilja ha en modell av en sådan jag kör. Har kikat runt lite på ebay och så men det verkar inte vara så vanligt med E87, och M-sport har jag absolut inte sett av de få jag sett.
Skrev ett mail idag till Shopen på BMW Welt om de har någon E87 modell att beställa, men inget svar ännu.

I mitt tidigare MINIliv samlade jag ihop en hel del miniMINIs, men jag kanske inte siktar så högt denna gången utan nöjer mig med några av i mina ögon BMW's mest intressanta modeller. En E87 (i vilken färg som helst då min färg inte finns) är dock ett måste.

Någon med tips eller som rent av kan tänka sig att sälja en E87 i skala 1:43 eller 1:18?
Drömmen vore en Kyosho E87 - Kyosho låg bakom de flesta MINIs jag hade i 1:18 och detaljrikedomen är otrolig!
Funkar det med pre LCI? Länk

Länk

Det finns ytterligare en blå som det budas på. Leta även på andra ebaysidor. ag köpte en E60 i 1/18 billigt från Grekland har för mig det var via ebay.co.uk

Mvh Stephan
Fr
83
Fredrik.A
120d M-sport E87 -08
Tack för tipset Stephan.
Tror jag hittade den där grekiske killen. Han hade kanske något, och om det nu är samma person och det gick bra för dig kanske man skulle testa.
Fr
83
Fredrik.A
120d M-sport E87 -08
Fick svar idag från BMW Welt. De skulle tillsätta en utredning....
Nej, skämt åsido så skulle de vidarebefordra mitt mail till ansvarig person. Med lite tur hittar de en Sparkling Graphite M-sport E87...eller nåt.
Svart eller grå funkar också :D ;)

Återkommer med besked om de hittar någon E87 i sina gömmor.
Fredrik; Du kan få din E87 byggd med grund från en pre LCI Länk

Mvh Stephan
Fr
83
Fredrik.A
120d M-sport E87 -08
Kul, tack för länken Stephan.
Tror dock det drar iväg lite prismässigt, men det är klart - unikt blir det!
Fr
83
Fredrik.A
120d M-sport E87 -08
Nu har jag hittat en E87 Kyosho i 1:18 i grå färg (väldigt ovanlig), men skicket är lite osäkert. Säljaren talar ett språk jag inte gör men tror jag ska testa på engelska och se om man kan luska ut om det är värt runt 800 bagis. Vill inte betala den pengen och få hem en defekt modell. Nyskick kanske är svårt att få till.

Den grå nyansen påminner om min Sparkling Graphite, men ser lite klumpig ut med något stora metallic flakes, samtidigt kanske man får ta det för att få en nästan identisk kopia av sin kärra (förutom M-sport då).

Har också jagat runt efter en 1M E82 och funnit EN i Valencia Orange. Priset för den blir också runt 800 kr, men jag såg i en katalog för 2013 från Minichamps att de kommer komma med 1M E82, kanske även som racerbil. Funderar på att vänta då den förmodligen blir lite billigare än den jag funnit som var från Kyosho, exakt den som ska ha erbjudits av BMW ÅF / BMW Welt.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Jo, de är vad jag också hört att Minichamps ska komma med en 1M, men det har jag hört i snart ett år!

Av vad jag hört av min modellhandlare så går det inte så bra för Minichamps i dagsläget, men vi får bara hoppas dom reder ut det ekonomiska och dom levererar bilar till oss!

MvH Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.