AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
87.090

bmw modellbilar

Sida 5 av 10
Clubsport; Drygt 2000 fordon, som även inkluderar bussar, stridsvagnar, lastbilar, hjullastare, majoriteten är personbilar, med 3-400 BMW, jag gillar skalan i och med att det finns alla typer av fordon, vill man ha en Volvo FH12 med trailer så är 1/18 eller 1/24 än rätt besvärlig skala, även om man lyckas hitta ett ekipage.

Mvh Stephan
Stephan735i; Kul, jag ligger lite efter... Tänkte vara lite otrogen och inhandla den sista snygga Volvon en Amazon 1:18 rätt bra pris på den i affärerna.
Clubsport; Jag har två Amazoner, en röd 2-d och en Svensk Polis kombi "fjällko", Brekina som fabrikanten heter har gjort en mycket bra modell, jag har tyvärr behövt skruva ner takten på nyinköp, dom flesta fordon är inköpta 1992-2000, då jag köpte ca 200-250 bilar om året, nu handlar det om 20-50ex, nästan alla eller 90-95 % är köpta i/eller från Tyskland.

Mvh Stephan

Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
GOGO,

letar efter exakt samma bil som du i 1:18. Men enligt BMW Tyskland har dom själva aldrig gjort dessa bilar, inte ens M5 e39 finns i skala 1:18. Varför? Jo för att det är först på senare tid som BMW själva insett att dom har många kunder till dessa små underverk. Har letat på webben som en tok efter just denna bil och även frågat hos de allra flesta tillverkare utan framgång

Dröjer ett litet tag innan man kommer upp i de 2000 fordon som Stephan
har. Men det är en kul hobby även om förtjusningen hemma inte delas. Jag har bara 14 st i skrivande stund och bara i 1:18. Senaste tillskottet är en 760 IL.

Så om någon hittar en svart e39 M5 i 1:18 hojta gärna till här.

Vi får väl se vem som får den eftertraktade modellen först Gogo :-D

Niklas

Fransosen
Go
110
Gogo
528iM e39 -98
Hehe..jo jag skulle behöva en till mitt ljudbygge i bilen, men vi får la se om jag har en annan idé till bygget.

Iaf. så var jag på BMW idag & frågade om e39 1:24..gissa vad?! dom är ute ur sortimentet & finns inte längre att beställa!

Improx Customs
www.improxcustoms.com
Stephan735i:
Det finns ju en röd och en vit Amazon 1:18 i leksaksaffären ca 200 kr.
Hur får du plats med alla bilar?
Jag köper bara 2 st per månad 1:18.

Keep Your Distance!
Fanns mycket modellbilar på mässan, flera modeller vara dyrare där än att köpa dom på BMW, speciellt racingmodellerna. Men varför har dom inte modellerna i bokstavsordning, mer än lovligt svårt att lokalisera BMW:arna i mängderna av bilar...

Får se om jag åker upp på fredag och gör några inköp. dom hade några fina 02:or.

Keep Your Distance!
pl
37
plucke
M coupe -99
Va kul att flera samlar på modellbilar här. Själv har jag några BMW i just 1:18... BMW M3 CSL av autoart är riktigt mumsig! Sedan har jag en BMW E30 i rött vilket är av autoart.
Jag köper mina bilar från www.one18.se, vart handlar ni?
plucke:
Handlar mina på BMW, originalfantast som man är...
Min M3 CSL är från Kyosho och min M3 E30 från Minichamps,

Går o väntar på BMW.Sauber F1 som ska komma i månadskiftet juni/juli.
Även Z4 Coupén dyker upp snart.

Keep Your Distance!
pl
37
plucke
M coupe -99
Clubsport:
Låter bra, dock föredrar jag nog autoart mot kyosho. Funderar starkt på köpa den här BMW:n Länk
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Bilder på min lilla samlig. Länk Alla i skala 1:87, bilarna är altså ca 55 mm långa, inte helt lätt att få bra och skarpa bilder på men några blev OK. Totalt har jag 26 stycken.
Kan avslöja för alla hugade spekulanter att E92 i skala 1:18 finns hos BMW nu!

Keep Your Distance!
Nu finns även BMW Sauber F1.06 hos BMW handlarna.
Investerade i en själv idag skala 1:18 650 kr!

Keep Your Distance!
pl
37
plucke
M coupe -99
k1mzo, precis samma hände för mig förut, när jag beställde nån bil från utlandet. Känns värdelöst alltså när den inte kommer!
Dock har jag inte haft problem med One18, www.one18.se fått bilarna bara någon dag efter jag betalade vilket var skönt!
Nu finns även E21 323i, skala 1:18 hos BMW. 625 kr vill dom ha för den.
Den finns bara i silvermet. men den ser välgjord ut.

Keep your distance!
Fr
2.517
Fransosen
750Li -09 (f02)
Härom dagen fick jag hem min vita E92 M3 1:18 från Tyskland. Det är en Kyosho som är mycket fin. Kostade strax under 70 euro, vilket motsvarar 625-650 som BMW tar. Dock har dom inte lika många varianter hos BMW eftersom iaf Kyosho gör flera färger som säljs utanför BMW-ledet.

Är nu uppe i 20st och det tar lite plats iom att 1:18 bilarna är rätt stora.

Innan dess köpte jag en E93 med fullt fungerande fällbart tak, även den i 1:18. Fascinerade att se hur det faller på plats i skuffen.

www.modelautohaus.de köper jag mina flesta ifrån och det fungerar i vart fall klockrent för mig. Fast merparten har jag trots allt köpt hos BMW. Dom brukar ta hem det som inte finns hemma.

Ett kul nöje som inte alltid uppskattas av sambon, fast det ökar ju i viss mån förtjusningen hehehehehe

Niklas

Fransosen
Fr
2.517
Fransosen
750Li -09 (f02)
Härom dagen fick jag hem min vita E92 M3 1:18 från Tyskland. Det är en Kyosho som är mycket fin. Kostade strax under 70 euro, vilket motsvarar 625-650 som BMW tar. Dock har dom inte lika många varianter hos BMW eftersom iaf Kyosho gör flera färger som säljs utanför BMW-ledet.

Är nu uppe i 20st och det tar lite plats iom att 1:18 bilarna är rätt stora.

Innan dess köpte jag en E93 med fullt fungerande fällbart tak, även den i 1:18. Fascinerade att se hur det faller på plats i skuffen.

www.modelautohaus.de köper jag mina flesta ifrån och det fungerar i vart fall klockrent för mig. Fast merparten har jag trots allt köpt hos BMW. Dom brukar ta hem det som inte finns hemma.

Ett kul nöje som inte alltid uppskattas av sambon, fast det ökar ju i viss mån förtjusningen hehehehehe

Niklas

Fransosen
Visa användare
144
krihil
I3 REX 94 Ah -18
320d -14
E30 320i cab -89
E24 635csik -88

400 st (1:43+1:18)
#BMWCS 7112#
Hej! Ny här.
Jag samlar BMW modellbilar. Har c:a 20 st i skala 1:18 men samlar framför allt på skala 1:43. Har nu c:a 100 st och mitt mål är att ha alla BMW:s karossvarianter från start och in i framtiden. Titta gärna in på min hemsida.
Skulle vara roligt om det fanns fler som har hemsidor med sina modeller.
Tar gärna emot tips om modeller jag saknar och som finns att köpa. Vet vilka jag saknar av de moderna bilarna.
Sidan är skapad nu under helgerna så det finns lite textmassor om bilarna att uppdatera.
Hör gärna av er. Se www.hillefors.com.

Letar också efter en 635 i skala 1:1 i bra skick.
:-)
Visa användare
350
BMWiggen
323Ti-99,523iaT-98,340Compact-94
Här finns det en del BMW-s!Länk

MVH Sandor S.
Visa användare
144
krihil
I3 REX 94 Ah -18
320d -14
E30 320i cab -89
E24 635csik -88

400 st (1:43+1:18)
#BMWCS 7112#
Tack för länken. Jag har handlat där ngn gång. Jag känner till ett par svenska ställen på nätet som säljer modellbilar.
SO-models
GL-modellbilar
Modellbilsvagnen
Samla & Lek i Karlstad
Modellbilarna (one18)
och några till. (som jag inte kommer ihåg just nu)

Just nu letar jag BMW i skala 1:1 och det blir nog ngn E30 cab eller Baur. Får nog vänta några år på en 635. (Om jag inte kan överala frugan o sälja hästen:-)

/Krister
www.hillefors.com
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.