AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
87.118

bmw modellbilar

Sida 4 av 10
Zt
312
Ztephan
Z3 Roadster 2.0 -99
E90 325i Sedan -05
Jo, det stämmer. UT går inte att jämföra med dyrare märken men är å andra sidan de enda jag känner till som har tillverkat E36 i 1:18.
Iof finns det ett par modeller från Maisto också men dessa har ännu sämre detalrikedom trots att det finns modeller med fungerande soft top, fjädring mm.

Den gula M3 cab som finns på samma sida har betydligt mer detaljerade lyktor, satsa på den isf och lacka om till din kulör.
Ja, det är sant. Denna Länk ser bättre ut men att börja lacka så lär man ju fördärva den.
Hur maskerar man? :-)

///Micke
Touringklubben: Länk
Zt
312
Ztephan
Z3 Roadster 2.0 -99
E90 325i Sedan -05
Det blir till att plocka isär den i molekyler. Lite pyssel, men det kan ju bli bra om man är noga.
852
Sörpan
325xi -02
UT tillverkas inte längre, gick upp i Gateway/Autoart för några år sedan. De som finns till försäljning är från något restlager.

Om nån söker en UT E36 sedan såg jag att SO Models i Värnamo hade någon för inte så länge sedan. Tel 0370-18211.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Var på Toy'r'us (Jägersro, Malmö) idag och såg att dom hade en del modellbilar, mest var det Maisto. Bl a så var det specialpris på denna Länk fast färgen var röd. Priset för denna var 94,50kr (finns en kvar). Normalpris för denna och de flesta övriga var 189kr.

Tyckte detaljrikedomen på de flesta av bilarna var rätt så ok men så är jag inte heller någon rutinerad modellbilssamlare. Fanns några riktigt läckra Porschar, Lamborghinis och Ferraris så man blev ju lite sugen på att köpa ett par...

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Den länken var inget bra...Testa denna istället... Länk

___
//Ulf
Har tittat på den jag med men den röda färgen förstör allt.
Håller mig nog till Kyosho och inköpta på BMW.
En M6 är på ingång...

Keep Your Distance!
Införskaffade en BMW.Williams FW25 1:18 idag till det facila priset av 340 kr, halva priset. BMW har ju 50% på alla kvarvarande Williamsprylar.

Riktigt snygg faktiskt, var på väg att köpa den i somras för 680...
Känns bra att man lät bli det!

Keep Your Distance!
Fasen. E28 var inte så populär bland modellbilsbyggarna...

- Men jag kan ju ha fel!

E12/E28-problem/lösningar finns här Länk
Nu har en M3 E30 Cabrio i skala 1/43 dykt upp hos en handlare jag brukar köpa av.... Länk i fel skala för min del, men någon annan kanske är intresserad?

Mvh Stephan
Är också ute efter en E36 i skala 1:18.
Det finns ju en Etcc E36 hos BMW, fast jag vill gärna ha en utan racingmålningen, och att det är klistrat är väl att hoppas för mycket...

Keep Your Distance!
Clubsport; I 1/87 finns E36 STW utan dekaler... Länk Länk En intressant skala, dom tar inte stor plats, eller jo det gör dom när man har ett fyrsiffrigt antal;)

Mvh Stephan
Go
110
Gogo
528iM e39 -98
Är ute efter en e39 sedan...har letat & sökt i timmar, men inte hittat något!

Gärna svart med M-paket & inte mindre än skala 1:24...tips någon??

Improx Customs
www.improxcustoms.com
Gogo:
Dom fanns förut hos BMW i skala 1:18, det kanske går att beställa med det gamla artikelnumret.

Ska se om jag hittar det i en gammal broschyr.

Keep Your Distance!
Go
110
Gogo
528iM e39 -98
Clubsport: Härligt, kolla om du hittar broschyren!!

Improx Customs
www.improxcustoms.com
Gogo:
Skala 1:24 E39
80 43 9 411 779 och 780

Skala 1:43 E39
80 42 9 422 184
80 42 9 421 517 touringen

Det ska finnas 1:18 ska leta vidare denna broschyr är från 1/99.

Keep Your Distance!
Go
110
Gogo
528iM e39 -98
Aaah va nice, tack! Har du prisuppgift kanske?

Improx Customs
www.improxcustoms.com
Gogo:
Nej, men 1:24 är inte så dyra, ca 300 har jag för mig.
Letade bland flera broschyrer men det verkar som att E39 aldrig gjordes i 1:18, tycker mig ha sett en M5:a nånstans iaf.

Keep Your Distance!
Stephan735i:
Ja, ibland ångrar man att man började samla på 1:18 dom tar en väldigt stor plats i bokhyllan.
Dom där E36:orna var inte dumma alls!
Har du ett 1000-tal modeller? Imponerande.
Min försäljare har också väldigt många fast i skala 1:24.

Keep Your Distance!
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Hobbyfixaren har en E30 men det är en banracing modell och den måste klistras ihop...
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.