AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
87.082

bmw modellbilar

Sida 1 av 10
tengström
är det nån som vet var man kan få tag på en bmw e30 modellbil?jag har letat hur mycket som helst men inte funnit nån!!!

///Tengström
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
BMW själva brukar ju ha det mesta, har de inte i lager brukar de kunna beställa från den speciella katalog som finns över modellbilarna.

Annars är mitt förslag en specialaffär för modeller, i Malmö tex vid Davidhallstorg men jag har för mig att jag sett någor liknande även i Stockholm o Göteborg
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
här finns en del tips:
Länk

23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Tog fram Bmw s lifestyle kataklg för modellbilar.
Det finns allt från 40-talet och framåt ,men icke E30 av nån konstig anledning.
Hör med Asken han samlar en del sådana.Han kan ha koll varför.

MVH
Hasso
Länk

Soton
BMW har bara små modeller av E30, köpte BMW 2002 turbo på BMW i veckan och den gjordes inte av deras vanliga tillverkare utan av Kyosho, dom borde ha en hemsida.
Jag vill ha en E34 touring men den finns bara som någon typ av servicebil och hur snyggt är det att ha i bokhyllan?
Kanske ska köpa en ändå och lacka om i min färg...:-

Mvh.
Micke
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag har lite diamantsvart på burk om det var den färgen du är ute efter :)
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Micke, det fanns åtminstone en röd E34 Touring i skala 1:87
Det är en "Naturgasbil (Erdgas)" och den har en textlogga på framdörren, men det är betydligt mer diskret än Servicemobilen!

Art nr: 80 41 9 420 693

Mvh
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Go´kväll,
Kan vi inte träffas med allas modellbilar hemma hos någon och leka nån gång i vinter? De flesta har ju ställt in bilen för säsongen. Jag kan ta med mig nån gammal bilmatta som ligger på vinden och skräpar...:DD

Go Natt!
//Stephan

acey
GT3 RS
M3 Touring
Haha :) Jag har samlat ferrari modeller i många år får jag vara med och leka med dom?
Ah, jag har hittills hittat byggmodeller av varenda bil jag haft, inklusive V***O 745, och byggt dessa till kopior av de bilar jag haft, vore askul att hitta en E28 518, men jag har letat....
Nån som vet om man kan få tag i nån och var?
maila mig gärna då...
jb22ax@student.hik.se

#232 i E28 registret
Länk
Länk

Det går att ha kul med en snik-modell !!!
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Nu blev jag peppad...ska ner och leta genom alla lådor med leksaksbilar jag hade som liten...finns en drös BMW där om jag inte minns fel :-)

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Hur gamla är ni egentligen?
mosse: visst är det härligt att kunna ta fram barnet inom sig och bara leka loss!

jag har tyvärr inga modellbilar :( men en e30 skulle inte va fel...vad kostar dessa? ett par 100 ?

"Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999)

Jag räds inte långmilare !

Länk
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Men Mosse,
Du får också vara med och leka...Du kan låna en bil av mig om du inte har någon egen.:DDD

M V H
Stephan

mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Ska motviiligt erkänna att jag stod och klämde på en radiostyrd bil häromveckan....jevlar vad skoj man hade med sånna för 20 år sen!
Hoppas jag blir pappa snart, så jag får en bra ursäkt!
Hehe!
/Klas
PS. Tack Stephan! lånar gärna en bil av dig så länge! ;)
Visa användare
259
harri
528i Touring-99
Skala 1:43 heter en butik på Odengatan (mellan Sveavägen och Valhallavägen nånstans) som har butiken full med leksaksbilar av varienrande sort.

På St Eriksgatan finns Nostalgipalatset med en hel del i leksaksbilar.

När värvet för mig till Wien brukar jag besöka en affär vid Scwedenplatz som för ett gigantiskt lager av leksaksbilar som man kan studera i timmar,mumma!

Harri Nikander, din koskenkorva i etern
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
hmmm...man kanske skulle ta en sväng ner till Wien och utöka samlingen lite då! Frågan är bara vilken bil jag ska välja som transportmedel.....lyxproblem ;-D
Micke, Det finns 1/87 E34 Touring i mörkgrönt från Herpa tyvärr finns den inte med i modellprogrammet längre, men en diamantsvart finns till salu hos på en tysksida Länk

Har köpt av dom ett flertal gånger rekomenderas inga kreditkort så man får göra banköverföring.

MVH Stephan
Soton
Jag tycker bilarna ska vara i skala 1:18 dom blir som mest naturtrogna då...

Jag vinner lätt med min 2002 turbo jag har tom ett reservhjul ifall jag skulle få punktering :o)
Kolla dessa... Har ingen koll på kvaliteten / detaljrikedom.

Länk

Mvh LEF
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.