|
|
|
|---|---|
|
Köpte begagnad växellåda till min 325i-88, när den skulle på plats visade det sig att medbringaren var större, alltså avståndet mellan bulthålen, och så skiljer det lite på axeln också, nån som kan lösa lite problematik i denna frågan, vad passar lådan till för modeller, märkningen på lådan är 260 . 0 . 1346 . 90, för övrigt var den identisk med den lådan som satt på bilen, nu har jag denna lådan över , om det är nån som behöver. J.D | |
|
Tjena! Medbringar storleken skiljer om det är en touring eller inte. Det blev jag medveten om den gången jag köpte hardyskivan på Mekonomen senast. Jag uppgav att jag hade en 325 Cupé, men när jag bom hem så var den nya för stor. Någon ägare innan måste bytt antingen V-låda eller kardan. Hur som helst..... Det är "bara" att bya medblingare med din gammla låda, men passa på att byta pakbox samtidigt. Du behöver en lång 30mm. hylsa för att få bort den, eventuellt tunnväggig också.' Jag köpte en 30mm. lång krafthylsa från Biltema och svarvade ner den så att den gick på. Sedan gick det jävligt smidigt med en kraftig trycklufts mutterdragare. Lycka till! Häldre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.