AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
473

Vad tror ni om denna M3à?

zumpen
Jag ska importera en M3 har jag tänkt och kraven jag har är 3.2 liters motorn och skinn.. vill helst ha en svart och så hittade jag den här! vad tror ni om den.. är den för billig??

Länk
Den ser ju fin ut, priset verkar ok tycker jag. Finns ju ganska många 3.2:or på mobile.de i den prisklassen. Ett tips är ju att kolla in bmw.de och se vilka priser de har där på liknande bilar. Känns ju lite tryggare att köpa av bmw-handlare med Europlus-garanti än av privatperson eller nån liten icke-auktoriserad handlare.

Jens
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Dom är ganska mycket dyrare på bmw.de sist jag kollade.

"kollar"

Fanns visst från 15.500 euro och uppåt.
sl
67
sliver
BMW 325is -87
Jag tror att du kan få tag i en liknande i Sverige nu över vintern faktiskt. Priser är lite lägre nu under vinterhalvåret och så slipper du de kostnaderna för att importera en bil.

Men bilen du hittat ser fin ut och milen verkar ju stämma också.

/Fred.
Liten_men_snabb
Är det inte gamla fronten som sitter på?? Eller kom den nya 97??
Japps den nya kom 97. eller om de va i slutet av 96.

mvh larsson
zumpen: varför ställer du samma fråga på olika forum. Det räcker med en. Läs reglerna för forumen. DE flesta använder senaste 100 så det är inte så att man missar.

Nya fronten kom -97.
Mr
19
Mr.R1
BMW M3 -96
Jag har en svensksåld som jag ska sälja 13000mil, cosmossvartmet.dubbla larm, rieger läpp fram, vita blinkers, stora kliman , mocca i superskick med vartenda ett papper sedan bilen var ny.Och så har jag en stereo i den med ett kvitto för 78300:- o jag vill ha 165000:- för bilen med stereo +10000:-
Jag tycker att min e ett mycket bättre köp, oavsett pris så kan du lätt lägga på 10000-15000 på inköpspriset, o sen måste du koda om nycklar, märka rutor m.m med en svensk så slipper du allt det e det intressant så e det bara till att ringa på 0737-709085
Jeppe
Mr
19
Mr.R1
BMW M3 -96
Jag menade oavsett pris på en IMPORT så kan du lägga på 10000-15000:- inköpspriset.
Liten_men_snabb
Jag har aldrig behövt koda om min nycklar, utan ibland varit tvungen att hämta ett intyg från BMW i min hemstad på att jag har alla nycklar.

Och märka rutor kostar ju inte mer än 150;-
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Jomen he är ju drygt !

Länk
Mr
19
Mr.R1
BMW M3 -96
Det e drygt o en svensk bil har ett högre värde, det med koda om nycklar skiljer sig nog på vart du bor o vilket försäkringsbolag man har
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Svenska bilar är ju bäst, det vet ju alla!!!
Gud vad trött jag blir på dett snack om svensksålt....blää häää!
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Mr,1 har din bil rullat i södertälje innan du köpte den?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Min M3 DAYTONA Länk
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Min M3 MUGGELOROT SÅLD---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
RafkoM3
Mr.R1:
Har du fått rätt på felet som du frågade om innan angående 1ans växel och gick konstigt ibland?
Vad vad det som var fel om man får fråga?

/M3 E30(TIC)
Länk
Liten_men_snabb
Är svenska bilar bäst??!?!
Varför kör du inte Volvo då???

Trodde alla BMW va tyska ;)

Dessutom har sv.sålda inte högre värde...tyvärr...;)
Mr
19
Mr.R1
BMW M3 -96
Nej den har inte rullat i Södertälje innan.
Bilen går bra
Och en svensksåld har mer värde t.e.x om du byter in den på bilfirma och om försäkringsbolaget ska värdesätta den.
O jag personligen bryr mig inte om det e import eller inte , men har man en svensksåld så e det ett plus i kanten.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.