AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
821

Trasig ratt = tutar i tid och otid?!

Aldric
Tjo!

Så efter en liten incident med damen vart jag irriterad, och innan jag tänkte mig för kom min knutna hand i närkontakt med min ratt, som ser ut på följande sätt:

Länk

Detta ledde förstås till att numera tutar bilen så snart jag tar i ratten, eller nästan iallafall. Så snart ratten trycks framåt (t.ex vid inbromsning) tutar det, och i vissa fall när jag svänger. Needless to say är detta en aldrig så liten smula irriterande. Så frågan är, hur tar jag isär och rättar till detta? Det sitter ju en airbag i ratten, och jag har negativa visioner om hur jag med skruvmejsel i hand antingen lyckas lösa ut den och därigenom ge mig själv en fläskläpp, eller sätta ihop den fel så att den inte löser ut när den (Gud förbjude) skulle behövas.
Eller är det rent ut av så att det är inte ratten alls som spökar, utan någon del bakom ratten?

Alla tips mottages med tacksamhet!
Bruka aldrig våld på din bil, de blir i princip alltid DYRT. Att bruka våld mot någon annan är förbjudet så de är uteslutet.
De låter som du har lyckats o halv förstöra en av kontakterna som styr tutan. eller lyckats få en av dom ur sin plats. Om ja har förstått de rätt e de ingen fara att plocka av ratten bara man kopplar ur batteriet först. men ja kan starkt rekomendera att du lämnar in bilen för detta. Ditt tålamod verkar inte vara de bästa och de kanske resulterar i att något går sönder som inte borde göra det :) Att de är något annat än ratten som spökar ser ja som väldigt osannolikt.
Så lämna in bilen o få de åtgärdat, de kan rädda ett liv!
Och tänk dig för nästa gång du är arg.

Den som har flest BMW när han dör vinner!
Länk
Aldric
Angående mitt tålamod, du har inte träffat damen i fråga .. *S* =).

Men jag tror nog ändå jag skulle uppskatta om någon som vet hur det ser ut i/bakom ratten kunde upplysa om det. Kan ju tänkas att det går att lösa på egen hand.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Italienimport?? Eller sälj bilen till en italienare där bryr sig ingen om det tutar:))

MVH
Hasso
Länk

Aldric
Vissa dagar är det skrämmande så hjälpsamma folk (Hass-*host*o) kan vara .. =pppppppppp

j/k åff kårz ...
[C
421
[COD]soul
325iA -91
Jag hade liknande problem med min förra bil, fast det var nog kablarna som blivit nötta av allt svängande så bilen tutade varje gång jag svängde åt höger. Måttligt kul...
du kan ju börja med att rycka ur reläet för tutan så slipper du problemet ett tag, bara att sätta i inför besiktning ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.